מייקל כהן בעדות ציבורית בקונגרס: "תיקנתי דברים אבל איני ה'מתקן' שלך יותר, מר טראמפ"

מייקל כהן, עורך דינו הפרטי לשעבר של הנשיא טראמפ, מסר היום את עדותו לקונגרס • כהן כבר הודה באשמה לשורה של סעיפים מול הפרקליטים הפדרליים בניו יורק וצפוי להתחיל לרצות את שלוש שנותיו בכלא בחודש מאי הקרוב

עו“ד מייקל כהן / צילום: רויטרס
עו“ד מייקל כהן / צילום: רויטרס

מייקל כהן, עורך דינו לשעבר של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, נתן את עדותו הציבורית נגד הנשיא בקונגרס היום (ד'). כהן העלה האשמות חמורות מאוד נגד טראמפ. הפעם כהן, שצפוי ללכת לכלא על מתן עדות שקר בקונגרס, הבטיח כי יהיה מובן מאוד למחוקקים כי הוא אומר את האמת.

כהן בן ה-52, שהיה עורך דינו הפרטי של טראמפ ובכיר בארגון הציבורי של הנשיא למעלה מעשור, קרא לטראמפ "גזען" ו"רמאי".

בנוסף, כהן סיפק צ'קים שלטענתו מוכיח כי טראמפ ובנו דונלד ג'וניור שילמו באופן אישי 130 אלף דולר להשתקת כוכבת הפורנו סטורמי דניאלס בערב הבחירות לנשיאות ב-2016. זאת, על מנת למנוע מדניאלס לדבר ציבורית על רומן שהיה לכאורה בינה לנשיא. כהן טען כי הצ'קים המדוברים הגיעו לדניאלס לאחר שטראמפ נבחר לנשיא ארה"ב.

עוד בעדותו של כהן: הטענה כי הנשיא טראמפ ידע מראש שוויקיליקס תכננו להדליף בשלבים המאוחרים יותר של הבחירות לנשיאות את האימיילים של הדמוקרטים שנפרצו - אלה שבסופו של דבר פגעו מאוד במעמדה הפוליטי של יריבתו, הילרי קלינטון.

כהן כבר הודה באשמה לשורה של סעיפים מול הפרקליטים הפדרליים בניו יורק, ביניהם העלמת מס ומתן עדות שקר לקונגרס, וצפוי להתחיל לרצות את שלוש שנותיו בכלא בחודש מאי הקרוב.

טראמפ, שנמצא בסינגפור ברגעים אלו במפגש פסגה עם קים ג'ונג און, תקף את אמינותו של כהן בציוץ ביום רביעי האחרון והרפובליקנים בוועידת הקונגרס צפויים לזלזל בעדות עורך הדין גם, כיוון שהאיש כבר הודה בעבר כי שיקר בעדות. עם זאת, כהן מתכנן להתנצל בעדותו מול המחוקקים. "לאלו שתוהים בנוגע למניעים שלי להעיד היום, אני מבין. שיקרתי בעבר אך איני שקרן. עשיתי דברים רעים אך איני אדם רע", כך לפי כהן, "תיקנתי דברים אך איני ה"מתקן" שלך יותר, מר טראמפ".