פייסבוק תובעת לראשונה חברות סיניות שקידמו חשבונות מזויפים

פייסבוק ואינסטגרם הגישו לבית המשפט הפדרלי תביעה נגד 4 חברות סיניות ו-3 אנשים מסין שקידמו מכירת פרופילים מזויפים, לייקים ועוקבים • "נפעל בכל הכוח כדי לשמור על הגינות הפלטפורמה שלנו"

פייק ניוז / צילום: Shutterstock
פייק ניוז / צילום: Shutterstock

פייסבוק ואינסטגרם הגישו ביום שישי האחרון תביעה בבית המשפט הפדרלי בארה"ב בשל החשבונות המזויפים בפלטפורמות. שתי החברות תבעו 4 חברות סיניות ו-3 אנשים מסין שקידמו מכירת פרופילים מזויפים, לייקים ועוקבים, כך לפי "Business Insider". לטענת פייסבוק, החברות האלה מכרו חשבונות מזויפים גם לאמזון, אפל, גוגל, לינקדאין וטוויטר. 

התביעה מבקשת מבית המשפט לאסור על החברות ועל האנשים הללו לייצר ולקדם מכירת חשבונות מזויפים, לייקים ועוקבים בפייסבוק ובאינסטגרם, שבשליטת הרשת החברתית. בנוסף, התביעה מבקשת מבית המשפט למנוע מאותן חברות להשתמש בצורה לא חוקית במותג של פייסבוק. 

"באמצעת הגשת התביעה, אנחנו מקווים להבהיר כי סוג כזה של הונאה אינו נסבל. אנחנו נפעל בכל הכוח כדי לשמור על הגינות הפלטפורמה שלנו", כתב בפוסט סגן היועץ המשפטי של פייסבוק, פול גראוול. 

בעקבות הביקורת הציבורית החמורה על התכנים המזויפים והפייק ניוז בפלטפורמות שלה, פייסבוק נקטה מספר אמצעים כדי להוריד את כמות החשבונות המזויפים. כך, למשל, מעל ל-600 אלף אמריקאים עקבו אחרי חשבונות מזויפים, שנחשדו כקשורים לרוסיה. החשבונות האלה נחשפו ונמחקו מספר ימים לפני בחירות האמצע ב-2018. בדצמבר סגרה פייסבוק חשבונות שהפיצו פייק ניוז לגבי האופוזיציה בבנגלדש לפני הבחירות במדינה. לפני הבחירות בהודו, פייסבוק הודיעה כי תקים "ספרייה לחיפוש מודעות באינטרנט" ותדרוש מהמפרסמים לחשוף את הזהות ואת המיקום שלהם כדי שתוכל לאמת אותם. בינואר דיווחה פייסבוק כי הורידה מאות חשבונות שהיום קשורים לרוסיה ולאיראן והפיצו מידע שגוי; ולפני חודש בלבד הורידה פייסבוק חשבונות ודפים שנחשדו בניסיון להתערב בבחירות במולדובה.

"לפעילות לא אותנטית אין מקום בפלטפורמה שלנו, ולכן אנחנו מקדישים משאבים משמעותיים לאיתור ולעצירה התנהגות זו, בהם גם לנטרל מיליוני חשבונות מזויפים מדי יום. התביעה כעת היא צעד נוסף מהניסיון המתמשך שלנו להגן על המשתמשים שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם", כתב גראוול.