מי הצחיקה את קהילת "יזמיות" לרגל יום האישה הבינלאומי?

וגם: הסיכון הגדול למשבר - אירוע ביטחוני חריג

הילה אוביל–ברנר, נגה ד'אנג'לי, יעל שמעון מני, ענבל אורפז ושירן מלמדובסקי סומךש צילום: יעל כהן
הילה אוביל–ברנר, נגה ד'אנג'לי, יעל שמעון מני, ענבל אורפז ושירן מלמדובסקי סומךש צילום: יעל כהן

קהילת "יזמיות" התכנסה אתמול לערב חגיגי לרגל יום האישה הבינלאומי. האירוע המיוחד, שציין את החשיבות של נשים בעולם היזמות והמנהיגות, נערך בשיתוף עם ארגון סטאר-אפ סטדיום ופירמת עו"ד פרל-כהן. 

יזמיות הוקמה לפני שש שנים על ידי היזמית הילה אוביל-ברנר, במטרה להגביר את הנוכחות הנשית בהייטק הישראלי, ולסייע ליזמיות באמצעות מנטורינג וכלים עסקיים להצלחה. מדובר בקהילה הראשונה והגדולה בישראל, המונה מעל 4,000 חברות, מעולמות ההייטק והביומד. לצד אוביל-ברנר מנהלות את יזמיות שירן מלמדובסקי סומך ומתנדבות נוספות.

"בישראל ישנן מעט יזמיות, בין 5%-7% בלבד, והמטרה שלנו היא להגדיל את הנוכחות של נשים יזמיות בעולם ההייטק", ציינה אוביל ברנר. "אנחנו לומדות את האתגרים של הנשים ומספקות להן כלים לפרוץ את תקרת הזכוכית".

האירוע, שנערך במתחם הכנסים LABS שבקומה ה-60 במגדל עזריאלי שרונה בתל אביב, כלל פאנל בהנחיית ענבל אורפז ובהשתתפות עו"ד יעל שמעון מני, ממשרד פרל-כהן; יזהר שי, מנהל בקבוצת כנען; ד"ר מיכל וקרט, ראש תחום חדשנות והשקעות בליר ישראל; יעל אלעד, סמנכ"לית כספים בקרן אלפא; ונעמי קריגר כרמי, ראש הזירה החברתית-ציבורית ברשות לחדשנות.

לקינוח הופיעה הסטנדאפיסטית נגה ד'אנג'לי, שהעניקה למשתתפות הצצה לעולם האמהות, כפי שמשתקף בעיניה. הנשים בקהל דווקא היו ממושמעות והסכימו לקום למחוא לה כפיים. 

פורום שוק החוב: הסיכון הגדול למשבר - אירוע ביטחוני חריג

הסיכון הגדול ביותר למשבר בישראל הוא מאירוע ביטחוני חריג בין ישראל לאיראן, חמאס או חיזבאללה - כך סבורים 19% מהנשאלים בסקר שהציגה חברת דירוג האשראי מידרוג, מקבוצת Moody's העולמית, בפורום שוק החוב השנתי.

בכנס, שנערך תחת הכותרת "על ימין או שמאל כלכלי לקראת הממשלה הבאה", השתתפו שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד; יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי; עו"ד חנן שטיינהרט, מחבר הספר "קיצור תולדות הכסף" (שגם כותב טור קבוע ב"גלובס"), ובכירים נוספים.

עוד עולה מהסקר שערכה החברה, "מהיכן יגיע המשבר הגדול הבא לשוק ולמשק הישראלי?", אותו חשף בכנס מנכ"ל מידרוג, ערן היימר, כי 17% מהנשאלים סבורים שהסיכון הגבוה ביותר הוא דווקא מכיוון של החרפת מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין. 14% ייחסו את הסיכון הגדול להעלאות ריבית נוספות בארה"ב והפסקת רכישות אג"ח בידי בנקים מרכזיים בעולם.

גבאי ושקד דיברו על יוקר המחיה וגובה המכסים בישראל, וגבאי הצהיר כי הוא "בעד להוריד את המכסים, אך חשוב לזכור שבצד השני ישנם עסקים שצריכים לחיות. יש להם הוצאות גבוהות מאוד. תפקיד הממשלה הוא לא רק להוריד מחיר אלא גם לדאוג שהעסקים ימשיכו להתקיים". בסוגיה זו אמרה שקד כי "בוודאי שכדי להוריד את יוקר המחיה יש לעודד תחרות, אך עם זאת צריך להסתכל על החקלאות בישראל גם כערך, ולא רק כענף כלכלי".

ערן היימר, חנן שטיינהרט ודוד מילגרום/  צילום:סיון פרג'
 ערן היימר, חנן שטיינהרט ודוד מילגרום/ צילום:סיון פרג'