הפוליטיקאים נוהרים לתיכון בליך; כחול לבן ניצחה עם 47% מהקולות

(עדכון) • הליכוד הגיע למקום השני עם 21% מקולות התלמידים ומרצ התמקמה במקום השלישי עם 10% • מזה מספר שנים שהבחירות בתיכון בליך אינן משקפות את התוצאות הסופיות במערכת הבחירות, אך המסורת בתיכון ברמת גן נשמרת והמועמדים לכנסת לא מוותרים על הביקור במקום

משה כחלון בבית הספר בליך / צילום: אלעד מלכה
משה כחלון בבית הספר בליך / צילום: אלעד מלכה

מזה מספר שנים שהבחירות בתיכון בליך אינן משקפות את התוצאות הסופיות במערכת הבחירות, אך המסורת בתיכון ברמת גן נשמרת והמועמדים לא מוותרים על הפורום החשוב הזה של תלמידי התיכון, אשר לכמחציתם יש כבר זכות הצבעה.

 יום הבחירות בתיכון הסתיים עם נצחון למפלגת כחול לבן. 47% מן התלמידים בחרו בגנץ ולפיד וכחול לבן, נתניהו והליכוד הגיעו למקום השני עם 21% ומפלגת מרצ הגיעה למקום השלישי עם 10% ומפלגת כולנו הגיעה למקום הרביעי עם 7%.

"ללא מפלגת כולנו חזקה, עתיד הצעירים בסכנה"

המסורת בבליך החלה ב-1977 כאשר בבחירות דמה שערכו התלמידים סחף הליכוד את הנוער ובליך הפך לתיכון ש"חוזה" את השינוי הפוליטי במדינה.  ב-1992 הצביעו התלמידים בעד יצחק רבין, בבחירות האישיות שנערכו אז. אולם ב-2013 ו-2015 חזו התלמידים את ניצחון יש עתיד ולאחר מכן ב-2015 את נצחון המחנה הציוני, ולא את ניצחון הליכוד.

את הבוקר פתח בבליך שר האוצר משה כחלון בליווי ראש העיר החדש, כרמל שאמה הכהן, לשעבר חבר כנסת מטעם הליכוד. כחלון הדגיש את העשיה שלו בתחומים הנוגעים לצעירים, לדבריו: "העלאת שכר החיילים, תואר בחינם לאחר השירות הצבאי והזדמנות לדירה לזוגות צעירים. מי שרוצה מפלגת לאומית, חברתית, ימנית שפיה - יצביע כולנו. ללא מפלגת כולנו חזקה, עתיד הצעירים בסכנה".

משה כחלון וכרמל שאמה הכהן בבית הספר בליך ברמת גן / צילום: אלעד מלכה
 משה כחלון וכרמל שאמה הכהן בבית הספר בליך ברמת גן / צילום: אלעד מלכה

יו״ר מרצ ח״כ תמר זנדברג הגיעה גם היא לתיכון, שבו למדה כנערה, מלווה ביריב אופנהיימר שעזב את מפלגת העבודה ועבר למרצ.

גבי אשכנזי, ממפלגת כחול לבן, אמר לתלמידים בתיכון: "זה התיכון עם אחוזי גיוס מהמובילים בארץ. הסיפור של מדינת ישראל וצה"ל הוא סיפר על אנשים, אני בטוח שתעשו בחירה נכונה ותשרתו שירות משמעותי. אני התייצבתי כדי לשרת, כדי להבטיח למדינת ישראל עתיד טוב יותר. אנחנו בהנהגת כחול לבן שמנו את הממלכה לפני המלוכה. הנחנו את האגו בצד, באנו לעבוד ולשרת אתכם. אנחנו רוצים לראות מנהיגות אחראית, לא משסעת ולא פוצעת".

גבי אשכנזי בתיכון בליך / צילום: שריה דיאמנט
 גבי אשכנזי בתיכון בליך / צילום: שריה דיאמנט