נמל אשדוד | בלעדי

השיבושים בנמל אשדוד: ההנהלה תפנה לבית הדין לעבודה

ל"גלובס" נודע כי ההנהלה צפויה לבקש צו לעצירת השיבושים בעבודה בנמל • עובדי נמל אשדוד עובדים מאז יום ראשון במתכונת מצומצמת במחאה על מחלוקות בנושא התנאים הסוציאליים • בעקבות זאת תפוקת הנמל צומצמה בכ-20%

מכולות בנמל אשדוד / צילום: איל יצהר
מכולות בנמל אשדוד / צילום: איל יצהר

הנהלת חברת נמל אשדוד תפנה בשעות הקרובות לבית הדין לעבודה ותבקש צו לעצירת השיבושים בעבודה בנמל - כך נודע ל"גלובס".

עובדי נמל אשדוד עובדים מאז יום ראשון אחר-הצהריים במתכונת מצומצמת עד להודעה חדשה, זאת במחאה על מחלוקות בנושא התנאים הסוציאליים של העובדים.

ברקע לשיבושים עומדות גם טענות העובדים כי המדינה גוררת רגליים במשא-ומתן עימם להסכם לשינוי מבני בחברה. בנוסף טוענים העובדים כי לא חולק להם בונוס שהובטח במסגרת הסכם מ-2016, בעוד שחברי ההנהלה קיבלו בשבועות האחרונים בונוסים עבור 2018.

במסגרת השיבושים, פועלי המשמרות ברציפים הפסיקו לעבוד שעות נוספות וצמצמו בכך את תפוקת הנמל בכ-20%. כתוצאה מהשיבושים וממזג-האוויר הסוער בסוף השבוע שעבר נאלצו מספר אניות שעגנו בנמל להפליג ממנו במטען חסר וללא מאות מכולות.

גורמים בנמל אשדוד אמרו ל"גלובס" כי ההחלטה לא לעבוד שעות נוספות יוצרת תסבוכת עבור הנהלת הנמל, משום שמבחינה משפטית קשה לכפות על עובדים עבודה בשעות נוספות. למרות זאת, כאמור, הנהלת הנמל הודיעה כי בכוונתה לפנות לבית הדין לעבודה ולדרוש את השבת המצב לקדמותו.

מחברת נמל אשדוד נמסר: "מאז יום ראשון השבוע, בהנחיית ועדי העובדים בנמל, קיימת ירידה של כ-20% בהתייצבות עובדים לשעות נוספות במשמרות ב' ו-ג'. לאחר שנכשל הניסיון לקיים הידברות עם הוועדים, החליטה הנהלת החברה לפנות לבית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע, על-מנת להוציא צו מניעה ולפסוק סעדים זמניים שיבטיחו כי הנמל ימשיך לספק שירות מלא וזמין ללקוחותיו, והעבודה תתקיים כסדרה ובתפוקה מלאה.

"הנהלת הנמל רואה בחומרה את הצעדים הארגוניים שנוקטים ועדי העובדים וההסתדרות. החברה תפעל להחזרת העבודה לסדרה כדי למנוע המשך פגיעה בחברה ובלקוחותיה".