הותרו לפרסום שמות החשודים בהברחת שעוני יוקרה ותכשיטים

החלטת ביהמ"ש להתיר את פרסום השמות מגיעה בהמשך להודעת רשות המסים מהשבוע שעבר על חשיפת רשת מאורגנת, המונה לפחות 6 מעורבים, שפעלה בשנתיים האחרונות להברחת שעוני יוקרה ותכשיטים לישראל

 השעונים שנתפסו בנתב"ג / צילום: דוברות רשות המסים
השעונים שנתפסו בנתב"ג / צילום: דוברות רשות המסים

הותרו לפרסום שמותיהם של כל החשודים המעורבים ברשת להברחת שעוני יוקרה ותכשיטים בשווי של מיליוני שקלים באמצעות בלדרים - כך החליט השופט חגי טרסי מבית המשפט המחוזי מרכז-לוד.

בהחלטתו מהיום (ג') התיר השופט טרסי לפרסם את שמו של אבי קורן, החשוד כי הפעיל לכאורה רשת להברחת שעוני יוקרה בשווי מיליוני שקלים באמצעות בלדרים.

החלטת בית המשפט מגיעה בהמשך להודעת רשות המסים מהשבוע שעבר, לפיה במסגרת פרשה הנחקרת על-ידי יחידות חקירות מכס ומע"מ באר-שבע, יחידת יהלום ומכס נתב"ג, נחשפה רשת מאורגנת, המונה לפחות 6 מעורבים, שפעלה בשנתיים האחרונות להברחת שעוני יוקרה ותכשיטים לישראל.

החשודים הובאו כבר בשבוע שעבר לפני שופט לדיון בהארכת מעצרם. השופטת שירלי דקל נוה מבית משפט השלום בראשון-לציון הורתה על מעצרם של החשודים לתקופות שונות, למעט חשוד אחד ששוחרר בערבות בשל נסיבות אישיות.

בהחלטתה אז השופטת לא מצאה לנכון לאסור את פרסום שמות החשודים, אולם נעתרה לבקשת שניים מהחשודים לאסור זמנית את פרסום שמם.

כעת, עם החלטתו של השופט טרסי, הותר פרסום כאמור שמו של אבי קורן. עוד עדכנה רשות המסים כי הואיל ולא הוגשה בקשת ערעור מטעמה של שושן בניטה, ניתן לפרסם גם את שמה. יתר החשודים בפרשה, ששמם פורסם כבר בשבוע שעבר, הם ליאור ביריזדה, יניב בסון, עדן קינן ושחר מזרחי.

החשד: רשת ענפה להברחת שעוני יוקרה

על-פי הבקשות למעצר שהוגשו לבית משפט השלום, בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לרשות המסים, עלה החשד כי החשודים מנהלים מאז שנת 2017 רשת ענפה של מבריחים להברחת שעוני יוקרה דוגמת PETTEK PHILLIP ו-ROLEX.

לפי הנטען, השעונים המוברחים נמכרים בארץ במחירים של עשרות אלפי דולרים עד למאות אלפי דולרים, לכל שעון. פרסום השעונים, לצורך מכירתם, בוצע בשיטתיות ברשת האינטרנט, באתרים וברשתות חברתיות כגון פייסבוק ואינסטגרם. כל זאת, מבלי שהעסקאות דווחו לרשות המסים, ותוך שהחשודים גורפים לכאורה מיליוני שקלים וללא תשלום מס כחוק.

על-פי חשדות רשות המסים, מפעיל הרשת הוא כאמור אבי קורן, תושב סביון, המוכר לרשות המסים עוד משנת 2015, מהברחות קודמות של שעוני יוקרה. לפי החשד, השעונים והתכשיטים המוברחים נרכשו על-ידי החשוד המרכזי במספר מדינות, הוברחו לישראל תוך שימוש בבלדרים ושווקו באמצעות חשודים נוספים ללקוחות יידועי-שם בישראל, וכל זאת מבלי לדווח על העסקאות לרשויות המס. האומדן הראשוני של היקף העבירות עומד על סכום של כ-6 מיליון שקל לפחות.

לאחר שבוצעו פעולות איסוף מודיעיניות על-ידי יחידת מודיעין של הרשות ופעולות חקירתיות סמויות, עברה החקירה בשבוע שעבר לחקירה גלויה, כששני מבריחים, שושן בניטה וליאור ברינזדה, נכנסו לכאורה לישראל דרך נתב"ג ועברו במסלול הירוק ללא הצהרה שברשותם יחדיו 4 שעונים בשווי מצטבר של מאות אלפי אירו לכל אחד מהם.

בחיפוש שנערך בשבוע שעבר, בהשתתפות יחידת כלבני רשות המסים (המאומנים באיתור כספים), בביתו של החשוד המרכזי, נתפסו 4 שעוני יוקרה, תכשיטים משובצים יהלומים רבים, סכום של 48,000 שקל במזומן וכן 3 רכבי יוקרה כגון פרארי פורשה. בנוסף לכך, במסגרת החיפושים שנערכו אצל יתר החשודים נתפסו עשרות שעוני יוקרה נוספים, החשודים גם הם כמוברחים, בשווי כספי נוסף של מיליוני שקלים, וכן שני רכבי יוקרה.

לטענת רשות המסים, כל החשודים נחקרו ומסרו גרסה אשר קושרת אותם לביצוע העבירות ומחזקת את החשדות נגדם. 

עו"ד רני שורץ, בא-כוחו של אבי קורן, מסר: "אנחנו מצויים בשלב התחלתי של החקירה. הפרסומים והחשדות מנופחים, ויתברר בסוף שההר הוליד עכבר".

באי-כוחו של יניב בסון, עורכי הדין רונן רוזנבלום ודניאל קליין, בחרו שלא להגיב.

מעו"ד מוטי לזר, בא-כוחו של ליאור ביריזדה, נמסר בתגובה: "אין בסיס לחשד שהופנה כלפי ליאור. מרשי מקווה שהחקירה תסתיים בהקדם. הוא בטוח כי בסיום החקירה יתברר שלא נפל דופי במעשיו". 

את תגובתו של עדן קינן לא ניתן היה להשיג. 

עו"ד גיל ויינשטיין, המייצג את שחר מזרחי, מסר בתגובה: "מרשי הוא אזרח נורמטיבי בן 57, נעדר עבר פלילי מכל מין וסוג כלשהו. מרשי מכחיש שהוא היה מעורב באופן פעיל ומודע בפרשה, ואני שמח שבית המשפט קיבל את עמדתי והורה לשחררו ממעצר. היום גם התבטלו התנאים המגבילים שהוטלו בהחלטת השחרור. מרשי שם מאחוריו את הפרשה וממשיך בחייו התקינים".

*** חזקת החפות: כל המעורבים בפרשה הם בגדר חשודים. הם לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.