מנכ”ל לאומי קארד, רון פאינרו: "נקים סוכנות ביטוח, והמטרה היא שהפוליסה הראשונה תצא עוד השנה"

החברה, ששינתה רשמית את שמה למקס, הציגה נתונים ולפיהם חל זינוק של 36% בשימוש בכרטיסי אשראי במגזר הערבי תוך 3 שנים • לפי נתוני החברה, מאז נכנס לתוקף החוק לצמצום השימוש במזומן בתחילת השנה, עלה היקף העסקאות של מעל 10,000 שקל בכרטיסי אשראי ב–15%

מנכ"לי לאומי לדורותיהם. רון פאינרו, חגי הלר, דני כהן ותמר יסעו ר/ צילום: אלירן אביטל
מנכ"לי לאומי לדורותיהם. רון פאינרו, חגי הלר, דני כהן ותמר יסעו ר/ צילום: אלירן אביטל

כשבוע לאחר שחברת לאומי קארד עברה רשמית מבעלות של בנק לאומי לידי קרן ורבורג פינקוס, ערכה היום החברה אירוע השקה שציין רשמית גם את שינוי שמה למקס. במסגרת האירוע התייחס מנכ"ל החברה רון פאינרו לשינויים הצפויים בהעברת הבעלות. "אנחנו כבר לא נהיה חברת כרטיסי אשראי, אלא חברה פיננסית", אמר פאינרו, וציין כי בכוונת מקס להיכנס לתחומי פעילות נוספים כמו ביטוח. "נקים סוכנות ביטוח, והמטרה היא להשיק פוליסה ראשונה עוד השנה", הוא אמר אך סרב לפרט באילו תחומים בענף הביטוח תפעל החברה.

עוד הוא הדגיש כי החברה תרחיב את הפעילות מול העסקים הקטנים. "הרבה גופים אומרים שיגדילו פעילות מול עסקים קטנים, אבל מבחינתנו זו אינה קלישאה. העסקים הקטנים מחזיקים את המשק, ואנחנו נגביר את התחרות בשוק זה במוצרים שונים שנציע להם", אמר פאינרו.

נציין כי מדוחות לאומי קארד שפורסמו בתחילת השבוע עלה כי אשתקד עלתה הריבית הממוצעת באשראי הצרכני ובאשראי לעסקים קטנים שהיא גובה, אך פאינרו ציין כי הדבר אינו נובע מעליית מחירים שביצעו. "שינינו את תמהיל תיק ההלוואות - פחות הלוואות לרכב בריבית נמוכה, ויותר אשראי צרכני. כמו כן, אם תבדקו טוב בנתוני הבנקים, תגלו שהם לא תמיד הכי זולים בריבית על האשראי", הוא אמר.

סמנכ"לית השיווק של החברה ורדית גונדטר הציגה נתונים לגבי השימוש בכרטיסי אשראי, שמראים צמיחה חדה במגזרים מסוימים. מהנתונים עולה כי כניסתו לתוקף של החוק לצמצום השימוש במזומן בתחילת השנה הביא כבר לגידול של 15% בהיקף העסקאות גדולות של מעל עשרת אלפים שקל בכרטיסי אשראי.

עוד עולה מהנתונים שהציגה גונדטר כי בשנים האחרונות חלה עלייה חדה בשימוש בכרטיסי אשראי במגזר החרדי והערבי. כך למשל היקף השימוש בכרטיסי אשראי במגזר הערבי זינק ב-36% תוך שלוש שנים. במגזר החרדי עלה השימוש בכרטיסים ב-23%. לשם השוואה בשוק כולו צמח השימוש בכרטיסי אשראי באותה תקופה ב-21%.

אולם הגידול החד ביותר הוא כמובן ברכישות אונליין, בעיקר בחו"ל. לדברי גונדטר היקף הרכישות מאתרים בחו"ל הגיע אשתקד ל-16 מיליארד שקל, והעלייה במחזורים מהאתרים המרכזיים - אמזון, אליאקספרס, בוקינג ועוד - עמדה על פי 4 בממוצע בתוך שלוש שנים.