הנפקה ישראלית בקנדה: חברת ההשקיה אירי אלטל גייסה 8.3 מיליון שקל

חברת האגרוטק מקיבוץ רמת דוד מוזגה לשלד בורסאי קנדי ושינתה את שמה ל-Water Ways • המחיר בהנפקה משקף לחברה שווי של כ-61 מילין שקל "אחרי הכסף"

אוהד הבר, מנכ"ל Water Ways / צילום פרטי
אוהד הבר, מנכ"ל Water Ways / צילום פרטי

הושלמה הנפקת חברת האגרוטק אירי אלטל בבורסה הקנדית: החברה מקיבוץ רמת דוד מוזגה לשלד בורסאי קנדי ושינתה את שמה ל-Water Ways, תוך שהיא מגייסת סכום של 3.1 מיליון דולר קנדי (כ-8.3 מיליון שקל). מתוך הסכום, 2.8 מיליון דולר גויסו בהנפקה לציבור ואת יתרת הסכום גייסה החברה בהנפקות פרטיות זמן קצר לפני ההנפקה לציבור.

מחיר יחידה בהנפקה עמד על 25 סנט קנדי, שמשקף לחברה שווי שוק של כ-23 מיליון דולר קנדי (כ-61 מיליון שקל) אחרי הכסף. החברה תיסחר בבורסת TSXV בטורונטו, שפונה לחברות סטארט-אפ צומחות. ישנן כיום מספר חברות ישראליות נוספות שבוחנות הנפקה בקנדה או שכבר נמצאות בתהליך לקראת הנפקה שם.

"אנחנו מרוצים מאוד להודיע על השלמת ההנפקה ומצפים להתחיל פרק חדש בחברה", מסר אוהד הבר, מנכ"ל ודירקטור ב-Water Ways. "כמובילה עולמית באספקת פתרונות חדשניים בתחום ההשקיה, המימון הזה מספק לנו משאבים טובים יותר לנצל הזדמנויות בשווקים חדשים ולספק מוצרים ושירותים חדשים. אנחנו גם מצפים שההפיכה לחברה ציבורית תגדיל את המהימנות שלנו בבמה העולמית ותסייע להשיג מימון נוסף שיאפשר לנו להאיץ באופן אגרסיבי את המכירות שלנו. אנחנו מודים לכל מי שהפך את אבן הדרך הזאת לאפשרית ומצפים להציג את הפוטנציאל המלא של החדשנות הישראלית בסקטור ההשקיה".

Water Ways, בשמה הקודם, כאמור, אירי אלטל, נוסדה על-ידי הבר ב-2004. החברה מייצרת מערכות השקיה, וכן מתכננת ובונה פרויקטים של השקיה בעיקר במדינות מתפתחות, משלב התכנון ועד לשלב ההתקנה.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018 הסתכמו הכנסות החברה ב-9.7 מיליון דולר אמריקאי, עם רווח נקי של 584 אלף דולר. את שנת 2017 היא סיימה עם הכנסות של 10.6 מיליון דולר ורווח של 671 אלף דולר.

מהתשקיף שהגישה בעבר עולה כי החברה מתכננת להשתמש בכספים שיגויסו לפתיחת משרדים במקסיקו, מדינות הבלקן וסין, לממן פרויקטים בדרום אמריקה ולהשלים פיתוח ומסחור של טכנולוגיה חדשה. היועץ בהנפקה היה רוני יגרמן, שותף בחטיבת הבנקאות להשקעות של אלוני האפט, המשמש גם כדירקטור בחברה, ורו"ח ליאור שחר, שותף בכיר וראש מגזר סטארט-אפים ב-BDO, ליווה את ההנפקה.