אתיופיאן איירליינס: אין ניצולים בהתרסקות המטוס; שני ישראלים נהרגו

(עדכון) - מטוס בואינג 737-800 מקס של אתיופיאן איירליינס התרסק הבוקר בעת שהיה בדרכו מאדיס אבבה לניירובי בירת קניה, ועל סיפונו 157 איש • נתניהו: "לצערי דיווח לנו השגריר באתיופיה ששני ישראלים נספו בהתרסקות המטוס. ליבנו עם המשפחות"

טרגדיה באוויר: מטוס של חברת אתיופיאן איירליינס ועל סיפונו 157 איש (149 נוסעים ו-8 אנשי צוות) התרסק הבוקר (א') בעת שהיה בדרכו מאדיס אבבה לניירובי בירת קניה. לא היו ניצולים. מדובר במטוס בואינג 737-800 מקס. 

משרד החוץ עוד לא אישר, אבל יש אישור מראש הממשלה: ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לפני כשעתיים לחדר המצב במשרד החוץ וקיבל דיווחים על התרסקות המטוס. ראש הממשלה מסר כי "לצערי דיווח לנו השגריר באתיופיה ששני ישראלים נספו בהתרסקות המטוס. ליבנו עם המשפחות". 

נציין כי המטוס הספציפי שהתרסק היה ביום חמישי בארץ בטיסה בקו מתל-אביב לאדיס אבבה. אתיופיאן איירליינס מפעילה שתי טיסות יומיות בקו.

מחברת התעופה נמסר כי "ההתרסקות של טיסה מספר ET302 התרחשה ליד העיירה בישופטו הנמצאת במרחק של 62 קילומטרים דרום-מזרח לבירה אדיס אבבה". המטוס המריא בשעה 8:38 מנמל התעופה Bole שבאדיס אבבה. בשעה 8:44 אבד הקשר עם המטוס. 

לפי דיווחים בתקשורת העולמית, על הטיסה היו נוסעים מ-33 מדינות. עדיין לא התקבלה רשימת הנוסעים שתאשר האם היו גם נוסעים ישראלים על אותה טיסה.

מנכ"ל אתיופיאן איירליינס ושר התחבורה של קניה מסרו כי בין ההרוגים היו גם 18 אזרחים קנדיים, 8 נוסעים סיניים, 8 אמריקאים ו-8 נוסעים איטלקיים. עוד היו על המטוס 7 הרוגים מצרפת ו-7 הרוגים מבריטניה, 6 נוסעים ממצריים, 5 נוסעים מהולנד ו-4 נוסעים מהודו ו-4 מסלובקיה. 32 אזרחים קנייתים ו-17 אזרחים אתיופים.

מדובר בדגם של מטוס חדש יחסית שנכנס לשירות באתיופיאן איירליינס רק בקיץ האחרון. החברה הזמינה 30 מטוסים מהדגם הזה. הבואינג 737-8 מרס הוא מטוס צר-גוף עם קיבולת ל-160 נוסעים. אחרי מסירת המטוס לאתיופיאן כלל צי המטוסים שלה 77 מטוסים מדגמים שונים.

מטוס הבואינג 737 מקס הוא אחד הדגמים הנמכרים ביותר של בואינג, שכעת מתמודדת עם סימני שאלה גדולים במיוחד: בחודש אוקטובר האחרון התרסק מטוס מאותו הדגם בדיוק - אז דובר על טיסה של חברת ליון אייר, כאשר גם בתאונה הזו, דקות ספורות אחרי שהמטוס המריא מג'קרטה בירת אינדונזיה, אבד הקשר עמו. כל 189 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס נספו בהתרסקות המטוס לתוך ים ג'אווה. לאור זאת, איתור המנגנונים המתעדים ומקליטים את המתרחש בתוך תא הטייס ארך זמן.

היות שההתרסקות היום התרחשה על הקרקע, יהיה קל יותר למצוא סימנים שיוכלו לתת מענה לחוקרי התאונה ולמצוא האם יש קשר בין שני המקרים.