פסגות ינהל את תיק הנוסטרו של חברת הביטוח הדיגיטלית הצעירה WeSure

חברת הביטוח הכללי WeSure נדרשת להון רגולטורי קטן למדי, ולפי גורם מקורב, "בשלב ראשוני זה של פעילות החברה, תיק כספי הנוסטרו מוערך בהיקף של עשרות מיליוני שקלים" • פסגות ניירות ערך מנהלת נכסים בהיקף של כ-65 מיליארד שקל, שמתוכם 52 מיליארד שקל מנוהלים עבור גופים מוסדיים

ברק סורני, מנכ"ל פסגות / צילום: איל יצהר
ברק סורני, מנכ"ל פסגות / צילום: איל יצהר

בית ההשקעות פסגות, שבניהול ברק סורני, ינהל את כספי הנוסטרו של חברת הביטוח הצעירה WeSure, שבראשות היו"ר אמיל וינשל, ושבניהול המנכ"ל ניצן צעיר הרים - כך נודע ל"גלובס".

מעצם היותה חברת ביטוח כללי צעירה, שנדרשת להון רגולטורי די קטן, הרי שמדובר בסכום כסף לא גבוה במיוחד. על פי גורם מעורה, זהו "שיתוף פעולה ראשון בין פסגות לחברת הביטוח. בשלב ראשוני זה של פעילות החברה, תיק כספי הנוסטרו מוערך בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, והוא ינוהל על ידי חברת פסגות ניירות ערך".

ווישור היא חברת ביטוח דיגיטלית חדשה, שהוקמה אשתקד, בדומה לחברה אחרת שהוקמה לפניה - חברת ליברה. בשלב זה ווישור פעילה בתחום הביטוח הכללי, והיא התחילה את פעילותה בביטוח רכב רכוש, רכב חובה ודירות. מנהל תחום הביטוח הכללי בחברה הוא אלון ברזילי, ובדירקטוריון שלה חברים כמה דמויות מענף הביטוח, בהן הדח"צים ראובן קפלן, בעבר מנכ"ל כלל בריאות ועמידר, ואבי קלר, לשעבר מנכ"ל דקלה. לצדם עוד כמה מנהלים בכירים בכלל ביטוח בעבר. וינשל וצעיר הרים עבדו בעבר בכלל ביטוח, בהראל ובאיילון. החברה קיבלה את אישור רשות שוק ההון ביוני 2018.

מי שינהלו את הכספים של ווישור הם אנשי חברת פסגות ניירות ערך - חברת ניהול התיקים הגדולה בשוק. החברה מנהלת נכסים בהיקף של כ-65 מיליארד שקל, אשר 52 מיליארד שקל מהם מנוהל עבור גופים מוסדיים. לפי נתוני רשות ניירות ערך לשנת 2017, חברות ניהול התיקים ניהלו יחדיו כ-116 מיליארד שקל מכספי מוסדיים חיצוניים להם. בית ההשקעות פסגות הינו השחקן הגדול ביותר בשוק זה.

בעבר החזיק פסגות בחברת ביטוח. ואולם, בית ההשקעות מכר את פעילות הביטוח שלו לאיילון ויצא מהתחום, וזאת בשל הקושי לכבוש לעצמו נתח משמעותי, ובשל שינויים ברגולציה, שהפחיתו את הצורך של בית ההשקעות בהחזקת חברת ביטוח. לפסגות פעילות גמל ופנסיה ניכרת שבבעלותו, שכספיה מנוהלים בנפרד מאלה של חברת התיקים המנוהלים.