יו"ר מרצ תמר זנדברג נפגשה היום עם אבו מאזן ברמאללה

זנדברג: "הפגישה נועדה להעלות את השיח המדיני אל מערכת הבחירות בישראל, ואת הדגל הזה מרצ נושאת יותר מכולם" • אבו מאזן: ": ימשיך שיתוף הפעולה הבטחוני עם ישראל למרות קיזוז כספי המסים"

אבו מאזן ותמר זנדברג / צילום: אלעד מלכה
אבו מאזן ותמר זנדברג / צילום: אלעד מלכה

יו"ר הרשות אבו מאזן אומר כי למרות הקיזוז בכספי המסים שישראל אמורה להעביר לפלסטינים, הרשות תמשיך בשיתוף הפעולה הבטחוני עימה ותעמוד בכל ההסכמים וההתחייבויות שעליהם חתמה לרבות המאבק בטרור שהוא אינטרס פלסטיני. בפגישה עם תמר זנדברג, יו"ר מרצ בלשכתו ברמאללה, אמר אבו מאזן כי הוא והרשות מחוייבים לפתרון שתי המדינות וכי הוא מקווה שהממשלה הבאה בישראל, כל ממשלה שתקום כדבריו, תפעל על פי עקרון זה ותקדם את המשא ומתן המדיני.

לדברי זנדברג, "הפגישה נועדה להעלות את השיח המדיני אל מערכת הבחירות בישראל, ואת הדגל הזה מרצ נושאת יותר מכולם". המפלגות האחרות מתעלמות מהסוגיה, אמרה זנדברג, ומרצ תדאג שהיא לא תישכח. היא אמרה כי שאבה עידוד ממחויבותו האישית והפומבית של אבו מאזן לשלום. לדבריה הצעד הראשון של כל ממשלה שתיבחר יהיה לפתוח במו"מ מדיני עם הפלסטינים להגעה לפתרון שתי המדינות. הסכם שלום כזה יהיה טוב לביטחון ישראל. אבו מאזן בירך על הביקור ואמר כי הוא מקווה שהקו שנוקטת מרצ יזכה לתמיכת העם בישראל והממשלה הבאה. "אני בטוח שהעם בישראל תומך בכך גם הוא", אמר אבו מאזן "וכעת צריכה גם ההנהגה בממשלה הבאה לממש זאת". ביקור קודם של זנדברג ברמאללה 2009 והתמונה שלה ליד קברו של ערפאת עוררו ביקורת רבה בציבור הישראלי .

בדבריו קודם לפגישה אבו מאזן תקף את ממשלת ישראל על ישום חוק הקיזוז שבגינן ישראל מפחיתה סכום של כ-50 מליון שקל בחודש מתמלוגי המסים שישראל גובה עבור הפלסטינים. החוק מחייב קיזוז בשל תשלומי הרשות למשפחות מחבלים. אבו מאזן הדגיש שהרשות מסרבת לקחת את הסכום המופחת, והאשים את ישראל באחריות למצב הכלכלי המידרדר ברשות הפלשתינית .