אינטרנט | בלעדי

בזק מציעה שדרוג ללקוחות מ-40 ל-100 מגה ללא תוספת תשלום

באזורים שבהם שודרגה תשתית האינטרנט ל-100 מגה ועדיין ישנם לקוחות שגולשים בקצב של 40 מגה, בזק פונה ללקוחות ומשדרגת אותם ללא עלות • אחת הסיבות למהלך: סירובו של משרד התקשורת לאפשר לבזק את שדרוג הרשת

מנכ"ל בזק, דודו מזרחי / צילום: איל יצהר
מנכ"ל בזק, דודו מזרחי / צילום: איל יצהר

חברת בזק החלה בחודשים האחרונים לבצע פעילות ממוקדת שמטרתה הרחבה משמעותית של לקוחות החברה המחוברים לקצב של 100 מגה - כך נודע ל"גלובס". המהלך נובע מסיבות מגוונות, אך אחת המרכזיות שבהן היא הסירוב הרגולטורי לאפשר לה לשדרג את הרשת שלה לטכנולוגיה הקרויה "B35", שהייתה מקפיצה את קצב הגלישה לעד 200 מגה, זאת במקביל לקשיים שמעמיד משרד התקשורת בפני בזק בכל הקשור להפעלת רשת סיבים אופטיים.

השדרוג שבזק תכננה, ושאותו הקפיאה בגלל עימות עם משרד התקשורת סביב תנאי השדרוג, נועד בעיקר להתגבר על הקשיים של החברה לספק קצבים גבוהים יותר באזורים שבהם לא ניתן לספק קצבים גבוהים יותר בגלל מבנה הרשת.

בבזק נתקלו כאמור במגבלות רגולטוריות קשות ביכולת לספק ללקוחות קצבים גבוהים מ-100 מגה, ולמרות הרצון בחברה להשקיע ולשדרג את הרשת, הם מנסים עתה נתיב פעולה אלטרנטיבי שיאפשר להם למצות ככל הניתן את הרשת הקיימת ולספק לכמה שיותר לקוחות את הקצב המקסימלי הניתן, ולא פחות חשוב מכך חוויית גלישה אופטימלית בבית.

כדי למצות את היכולות הקיימות, בבזק פועלים לשדרוג לקוחות קיימים לקצבי 100 מגה, כמו גם גיוס מסיבי ככל הניתן של לקוחות לקצבים הללו. לשם כך גם התמחור הותאם, כך שיתאפשר מעבר קל וחיבור משתלם לקצבים הללו. בבזק יודעים לאבחן אילו לקוחות מסוגלים לקבל קצב של עד 100 מגה, ולהם הם מציעים אותו, בעוד שמי שלא יכול לקבל קצב זה יחזור ל-40 מגה.

אולם בזק לא מסתפקת בכך ומבצעת מהלך מקביל של שיפור חוויית הגלישה בבית, באמצעות שיפור הקליטה. לשם כך בזק מקדמת את הנתב הייחודי שלה, "Be", ועתה היא מציעה אותו במבצע יחד עם מוצר משפר קליטה בשם "BSpot". הסיבה לכך היא שישנם לקוחות רבים שהבעיה המרכזית אצלם בבית היא קליטה לא טובה ברשת ה-WiFi הביתית, עוד לפני השיפור בקצב שמגיע לנתב בבית. על-פי הערכות, קצב המכירות של ציוד זה גבוה, ולקוחות רבים מצטרפים לשירות החדש.

כאמור, בזק הקפיאה את השדרוג של הרשת מכיוון שבתפיסה של משרד התקשורת בזק רוקמת מזימה שנועדה לפגוע במתחרותיה, שזקוקות לחודשים רבים של היערכות מוקדמת כדי שיוכלו להחליף נתבים אצל הלקוחות שירצו את המהירות הגבוהה יותר.

במשרד התקשורת ראו בטכנולוגיה החדשה שבזק רצתה להטמיע איום, מכיוון שחשבו, ועדיין חושבים, שאם הם יחלישו את בזק וימנעו ממנה לספק קצבים גבוהים יותר, היא בתגובה תאולץ להפעיל את רשת הסיבים האופטיים שלה, שאותם היא לא מדליקה גם כן עקב ויכוחים מול משרד התקשורת.

התפיסה הזו של המשרד הובילה לעימות חזיתי מול בזק, שהחליטה בתגובה שהיא לא משדרגת את הרשת. עקב כך כולם נפגעו, כולל ספקיות האינטרנט המתחרות שלה, שהיו אמורות ליהנות מהשדרוג ללא תוספת תשלום.