נתניהו: לאזרחים הערבים יש 22 מדינות לאום מסביב, הם לא צריכים עוד אחת

ראש הממשלה ענה הערב לשאלות גולשים בעמוד הפייסבוק שלו • נתניהו סיפר כי הגדיל את סל התרופות ואת הקצבאות לקשישים, והתפאר בקידום תחום ההגנה על בעלי חיים • עוד התייחס נתניהו לנושאי הלגליזציה ולחוק הלאום

בנימין נתניהו / צילום: מאיר אמירי
בנימין נתניהו / צילום: מאיר אמירי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ענה הערב (ב') בעמוד הפייסבוק שלו לשאלות גולשים. השאלות שנשלחו באמצעות קטעי וידאו למספר טלפון ווטסאפ של הליכוד הוקרנו ב-Likud TV.

מאחר וצוות הליכוד בורר את השאלות מראש, נראה שהפעם נתניהו רצה להשיב על שאלות בתחום הכלכלי. אחת השאלות נגעה ליחס לקשישים. נתניהו נשאל על ידי איציק פרדו, על קשישים שמקבלים סכומים זעומים בקצבאות.

נתניהו השיב: "עשינו למען הקשישים הרבה מאוד, הגדלנו את הקצבה, הגדלנו את סל התרופות, הם לא בשוק החופשי, הלב יוצא, צריך לעזור להם כי אנחנו מצמיחים את הכלכלה ואת הכסף מן הכלכלה הצומחת, שרק אנחנו יודעים להצמיח אותה, צריך לעזור עוד יותר לקשישים ולניצולי השואה ולכל הנזקקים".

אלירז שדה מגיש ה-Likud TV, הגיב לנתניהו: "זה חשוב, זה חשוב, כי כולנו נהיה זקנים בסוף".

אירה טרובמן, שאלה את נתניהו איזה חוקים הוא יעביר למען בעלי החיים ונתניהו התפאר בקידום התחום בתקופתו (אם כי בניגוד להתחייבויות, מספר המשלוחים החיים זינק מעלה בשנים האחרונות).

נתניהו אמר לאירה: "אני כבר העברתי בממשלה החלטה לשנות לגמרי את הדרך שבה מובילים בעלי חיים בארץ. ראיתי את הסרטים האיומים על משלוח עגלים מאוסטרליה והחלטתי לשנות את זה. אני עברתי מהפך בזכות כלבה קשישה שהייתה לי בבית. ראיתי איזה נשמה יש לה. אתם רואים את זה. ולכן החלטתי לקחת את טל גלבוע, פעילה מאוד אנרגטית למען זכויות בעלי חיים, כדי שתהיה היועצת שלי בתחום הזה".

אג׳ד כאמל אבו עסי שאל את נתניהו איך הוא מתייחס אליו כאזרח שווה זכויות במדינת ישראל וכדרוזי ששירת במדינה לאור חוק יסוד הלאום. לכך השיב נתניהו כי "חוק יסוד הלאום לא נוגע בזכויות הפרט, כי יש זכויות שוות לכולם. החוק יסוד עוסק אלא בשאלות יסוד של זכויות של העם היהודי. דגל כחול לבן, התקווה וכולי.

"לאזרחים הערבים יש 22 מדינות לאום מסביב, הם לא צריכים עוד אחת. אנחנו מגדירים את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מדינת הלאום של העם היהודי, עם שוויון זכויות לכולם. השוויון קיים, הוא לא קיים לגבי הגדרה הלאומית של המדינה וזה ישאר ככה. באשר לזכויות המשרתים בצבא, אנחנו ניתן טיפול מיוחד לציבור שמשרת את המדינה באופן יוצא דופן".

אלירז שדה התערב בשיחה והוסיף: "נו, אז יש לנו תשובה מספקת כי באמת יש אי הבנתו בזמן האחרון", ונתניהו מיהר לתקנו "אי הבנות או בלבול מכוון". "כי שמעתי שגנץ ולפיד מתנגדים לחוק יסוד הלאום, זה אומר שהם מתנגדים לדגל או להמנון? שיחליטו".

השאלה הנוספת הייתה של ניב בוסקילה בנוגע למדיניות קנאביס ולגליזציה. לכך נתניהו הגיב ואמר "אני הובלתי כמה שינוים בתחום הזה, הגדלתי את הפעילות בתחום הזה והפכתי את זה לענף ייצוא, ואני בודק את הנושא של הלגליזציה".