ח"כ סויד על הפריצה לטלפון של גנץ: הימנעות השב"כ מהודעה כמוה כהשפעה בלתי הוגנת על הבחירות

ח"כ רויטל סויד פנתה הבוקר לראש השב"כ, נדב ארגמן, בבקשה שיפרסם הודעה מסודרת, בה יפרט את מה שניתן לחשוף, מבלי לפגוע בביטחון המדינה או בצנעת הפרט, על הפריצה לטלפון הנייד של יו"ר כחול לבן • "שתיקת שב"כ מאפשרת שימוש מניפולטיבי וספינים תקשורתיים ע"י גורמים מעוניינים"

ח"כ רויטל סויד / תמר מצפי
ח"כ רויטל סויד / תמר מצפי

ח"כ רויטל סויד ממפלגת העבודה פנתה הבוקר (א') במכתב לראש השב"כ, נדב ארגמן, בבקשה שיפרסם הודעה מסודרת, בה יפרט את מה שניתן לחשוף, מבלי לפגוע בביטחון המדינה או בצנעת הפרט, על הפריצה לטלפון הנייד של יו"ר כחול לבן, בני גנץ.

"מרגע שפורסם דבר הפריצה, אי-אפשר להשאיר אירוע כזה בתקופה כזו באפלה. חייבים לפוגג את כל השמועות, כדי למנוע השפעה מניפולטיבית שלהן על מערכת הבחירות", כתב סויד. לדבריה, גם החלטה של ארגמן להימנע מלפרסם הודעה - "כמוה כהשפעה בלתי הוגנת על מערכת הבחירות".

סויד מציינת במכתבה כי העובדה שהשב"כ פנה לגנץ לפני 5 שבועות כדי לעדכן אותו בדבר הפריצה ככל הנראה על-ידי גורמים איראניים, והחשיפה של המידע ביום חמישי האחרון, הובילו ל"התפשטות של חרושת שמועות בארץ. מטעם הארגון בראשו אתה עומד לא נמסרה עד לרגע זה הודעה מסודרות, אשר יהא בה כדי להפריך או לשלול את עצם הפריצה, את הניסיון להתערבות מעצמה זרה בבחירות בארץ וידיעה בדבר מי מהבכירים עודכן אודות אירוע דנא. למותר לציין כי היעדר תגובה מסודרת מטעם השב"כ ואי-הבהירות בנושא יצרו אף הם ספינים תקשורתיים, אשר יש בהם כדי לפגוע בטוהר הבחירות". 

סויד מציינת כי "מדינת ישראל ניצבת בפני מערכת בחירות סוער,ת וברי לכל כי השב"כ פועל באופן ממלכתי, אלא שתיקתו של הארגון במקרה דנא רק מאפשרת שימוש מניפולטיבי וספינים תקשורתיים על-ידי גורמים מעוניינים". 

מכתבה של סויד הועבר הבוקר לידי לשכתו של ראש השב"כ.