מותג איפור הלואו קוסט האיטלקי נחת בקניון איילון: "קיקו מילאנו הוא קרולינה למקה של הביוטי"

מותג האיפור האיטלקי, שהביאה לישראל קבוצת קסטרו-הודיס, מציע 1,200 פריטים במחירי לואו קוסט שנעים בין 10 שקלים לפריט הזול ביותר ועד 160 שקל לפריט הכי יקר • החנות טרם ערכה השקה רשמית - מה שלא מנע מלקוחות סקרניות להסתער פנימה כבר בשעות הבוקר המוקדמות

חנות קיקו מילאנו / צילום: שני מוזס
חנות קיקו מילאנו / צילום: שני מוזס

רשת האיפור מספר אחת באיטליה, קיקו מילאנו, נחתה השבוע בישראל בקניון איילון ברמת-גן. מותג האיפור האיטלקי, שהביאה לישראל קבוצת קסטרו-הודיס, מציע 1,200 פריטי איפור במחירי לואו קוסט שנעים בין 10 שקלים לפריט הזול ביותר ועד 160 שקל לפריט הכי יקר.

החנות אמנם נפתחה, אבל טרם נערכה השקה רשמית - מה שלא מנע מלקוחות סקרניות להסתער פנימה כבר בשעות הבוקר המוקדמות. כך למשל, שפתון יעלה כאן 24 שקל, לעומת שפתון שנמכר ברשת יקרה יותר כמו מאק ב-93 שקל. 

בשורות לחובבי הקניות

חנות קיקו מילאנו / צילום: שני מוזס.
 חנות קיקו מילאנו / צילום: שני מוזס.

"אנחנו ראינו את קיקו כקרולינה למקה של הביוטי, כמשהו שחסר בשוק מבחינת איכות ומחיר", מגדיר זאת מנכ"ל הרשת הטרי, ליאור עשור. עשור משמש כבר 3 שנים בתפקידים שונים בקבוצת הודיס, כשעד היום פעל בעיקר מאחורי הקלעים. רוב פעילותו הייתה תחת המותג קרולינה למקה, כשהוא אחראי בין היתר על פתיחת החנויות של המותג בספרד. מאז הפתיחה, עשור עצמו מעיד על עצמו כי "ביומיים האחרונים אני עומד בקופה וחי את רצפת המכירה". 

בנוסף לסניף בקניון איילון שמשתרע על שטח של כ-70 מ"ר, אשר בהקמתו הושקעו למעלה ממיליון שקל, בקרוב צפויים להיפתח סניפים נוספים גם בקניון מלחה בירושלים ובקניון עיר ימים בנתניה, כשלדברי המנכ"ל בתוך 4 שנים מקווים ברשת להגיע ל-40 סניפים. 

לגבי פתיחות עתידיות מפרט עשור: "אני לא צריך להיות בכל קניון כדי לא לעשות קניבליזציה, אנחנו רוצים להיות כרגע בקניונים החזקים". ומה לגבי החזר ההשקעה? "להערכתנו ההשקעה של כל חנות, שעומדת על כמיליון שקל, צפויה להחזיר את עצמה בתוך שנה וחצי עד שנתיים", אומר עשור. 

היום (ג') נפתח גם אתר האונליין של קיקו בישראל, כששיעור המכירות באונליין של המותג עומד על כ-5%, אך ייתכן שלמי שמכירות את המותג מחו"ל צפויה אכזבה מסוימת, כשדווקא חלק מהמוצרים הנמכרים ביותר באירופה כלל לא נמכרים בארץ. "יש המון בסט-סלרים באירופה שלא יכולים להיכנס לארץ בגלל אישורי משרד הבריאות", מאשר עשור, אך מבטיח: "אנחנו נמשיך לנסות להביא אותם, ואני מאמין שלפחות את חלקם נצליח לאשר. התקינה בישראל שונה מאשר באירופה, וזה מסרבל ומאריך את הליך האישורים". 

חנות קיקו מילאנו / צילום: שני מוזס.
 חנות קיקו מילאנו / צילום: שני מוזס.

אז האם קבוצת אסתי לאודר ישראל, שמפעילה חנויות איפור עצמאיות למותגים כמו מאק ובובי בראון, צריכה לדאוג? רינה טל, מנכ"לית קניון איילון, גורסת כי דווקא החשיפה למותגי איפור נוספים מגדילה את המכירות: "התקשרו אליי מאסתי לאודר וסיפרו לי שהמכירות שלהם דווקא צמחו ב-30% ביום הפתיחה של קיקו" ,היא מספרת. עם זאת, להערכתה, "רשתות איפור ותיקות יותר שפועלות במתחם ולא יבצעו את ההתאמות לשוק הצריכה המשתנה, עשויות להיסגר".

הפתיחה של קיקו, אשר לה כ-900 חנויות ברחבי העולם, הופכת את קבוצת קסטרו-הודיס לשחקנית דומיננטית בתחום הביוטי, כשהמותג מצטרף לזיכיון של מותג איב רושה הצרפתי שמפעילה הקבוצה.