מקורב לנציגות אג"ח אפריקה: מוכנים לנהל מו"מ מהיר וענייני עם כל מציע

לדברי גורם המקורב לנציגות "יש מציעים שחושבים שהם יכולים לנצל את העובדה שמדובר פה בנאמן ונציגות ומחזיקים, כלומר לנצל את השיטה"

אברהם נובוגרוצקי  / צילום: תמר מצפי
אברהם נובוגרוצקי / צילום: תמר מצפי

מחזיקי אגרות החוב של אפריקה ישראל משלוש הסדרות (כ"ו-כ"ח), אישרו אתמול ברוב מכריע של בין 79% ל-86%, את הצעת נאמני האג"ח להעניק לנציגויות המחזיקים כוח נוסף לבחינת הצעות המתקבלות עבור נכסי החברה. לפי נוסך הצעת ההחלטה, הסכימו המחזיקים להסמיך את הנציגות, של כל סדרה בנפרד, להחליט בהתאם לשיקול דעתה באם להורות לנאמן של אותה סדרה, האם להעלות להצבעה למחזיקי אגרות החוב, הצעה או עקרונות הצעה שיוגשו להם.

את הצעת ההחלטה העלו נאמני האג"ח להצבעה, בעקבות שתי הצעות חדשות הוגשו להם השבוע לביצוע הסדרי חוב באפריקה ישראל. את ההצעה הראשונה, בהיקף של 870 מיליון שקל (לפני מס הכנסה של כ-50 מיליון שקל) הגישו במשותף חברת שיכון ובינוי שבשליטת נתי סיידוף וחברת מבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר. הצעה נוספת בהיקף של 830 מיליון שקל קיבלו הנאמנים מחברת לפידות קפיטל שבשליטת יעקב (לוקסי) לוקסנבורג.

שתי ההצעות הוגשו ללא משא ומתן מקדים עם נציגויות מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל ועם סד זמנים קצר וקצוב בזמן. בקרב הנאמנים וחברי הנציגויות לא אהבו את דרך הפעולה, והצליחו כאמור להעביר החלטה שתמנע מהם את החוב להעלות באופן אוטומטי כל הצעה שמתקבלת לאישור כלל המחזיקים.

לדברי גורם המקורב לנציגות, "יש מציעים שחושבים שהם יכולים לנצל את העובדה שמדובר פה בנאמן ונציגות ומחזיקים, כלומר לנצל את השיטה. אז הם מעבירים הצעות עם דד-ליין מאוד לחוץ וחושבים שככה הם יכניסו אותנו ללחץ. אז אנחנו לא מוכנים לדבר הזה, ומה שקרה עכשיו זאת הבעת אמון מאוד גדולה של כל המחזיקים בנציגות ובנאמן ובדרך שבה כל העסק הזה מתנהל".