איחוד מפלגות הימין לא יוכל לשלב את בן-גביר במקום גבוה במקום בן-ארי

עמדת היועמ"ש היא שעל אף רצונה המובן של הרשימה להבטיח ייצוג באופן שהולם את ההסכמות בין המפלגות המרכיבות אותה (הבית היהודי, איחוד לאומי ועוצמה לישראל), הוראות החוק לא מאפשרות זאת

איתמר בן-גביר / צילום: תמר מצפי
איתמר בן-גביר / צילום: תמר מצפי

היועץ המשפטי לממשלה, באמצעות עו"ד רועי שויקה ממחלקת הבג"צים, השיב היום (ד') לפניית איחוד מפלגות הימין, כי לא יורשו להקפיץ את מיקומו של איתמר בן-גביר למקום 5 ברשימה לכנסת, במקום מקומו של מיכאל בן-ארי שנפסל על-ידי בית המשפט העליון לפי סעיף 7 לחוק יסוד הכנסת (דברי הסתה).

עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא שעל אף רצונה המובן של הרשימה להבטיח ייצוג באופן שהולם את ההסכמות בין המפלגות המרכיבות אותה (הבית היהודי, איחוד לאומי ועוצמה לישראל), הוראות החוק לא מאפשרות זאת.

"ועדת הבחירות המרכזית אינה מוסמכת לשנות את סדר המועמדים ברשימת מועמדים שהוגשה לה. אמנם ניתן לטעון כי עדיף היה הסדר חוקי אחר, הנותן מענה למקרה כגון דא, אך כל עוד החוק הקיים עומד בעינו - אין כל אפשרות חוקית להיעתר למבוקש", נאמר בלשון הודעת היועץ המשפטי לממשלה.

אחרי שהתקבלה הודעת היועץ המשפטי לממשלה, הגיבו באיחוד מפלגות הימין: "תיראו מופתעים". 

הפנייה של איחוד מפלגות הימין בראשית השבוע הגיעה בעקבות פנייה של איחוד מפלגות הימין לפני מספר ימים לעדכן את הרשימה. לדבריהם, "באופן חריג ביותר פסל בג"ץ את מועמדותו של ד"ר מיכאל בן-ארי המוצב כיום במקום החמישי ברשימה. פסילה זו של מועמד מרשימה המורכבת ממספר מפלגות פוגעת פגיעה אנושה בייצוגה של מפלגת עוצמה יהודית בכנסת ועלולה להשפיע לרעה על תוצאת הבחירות דבר שלא יעלה על הדעת".