בכיר בכחול לבן: אם נזכה, נזמין את הליכוד אבל בלי נתניהו

את הדברים הללו אמר מועמד רשימת כחול לבן, חילי טרופר, בכנס בקיבוץ בארות יצחק • על האפשרות לשבת עם הליכוד במידה ויוטל על כחול לבן להרכיב את הממשלה הבאה אמר טרופר: "אם נזכה נזמין את הליכוד, ללא נתניהו. אם נתניהו יזכה ויזמין אותנו נאמר לו, לא!"

חילי טרופר/ צילום: עינת לברון
חילי טרופר/ צילום: עינת לברון

חילי טרופר מבכירי כחול לבן אמר היום (א') כי אם מפלגתו תזכה בבחירות היא תזמין את הליכוד לשבת עימה ללא נתניהו. בכנס 'עושים בחירות בקיבוץ הדתי' המתקיים בקיבוץ בארות יצחק, אמר טרופר כי "כרגע לא רואים פתרון מדיני באופק. אין שום נסיגות, לא חד צדדי ולא בהסדר, צריכים להיות חזקים ולבדוק פתרונות ביניים, שלום כלכלי, סיוע הומניטרי ועוד דברים. מבחינתנו ירושלים מאוחדת, הגושים בידנו, אין שום נסיגות לא חד צדדי ולא בהסדר. ישובים שמחוץ לגושים, לא נחנוק אותם, מה שצריך להיעשות כדי שימשיכו להתקיים ימשיך להיות". ההצהרה הזו מעידה כי בכחול לבן אימצו קווי מדיניות ברורים של הימין לגבי ההתנחלויות גם אם ממשיכים לשלם מס שפתיים לתהליך מדיני. טרופר הוסיף כי מפלגתו לא תשב עם בנימין נתניהו בשום צורה "לא נשב עם נתניהו באותה ממשלה. אם נזכה נזמין את הליכוד ללא נתניהו. אם נתניהו יזכה ויזמין אותנו נאמר לו, לא!".

השר זאב אלקין מהליכוד נכח גם הוא בכנס ואמר כי יש הרבה אנשים למשל בתקשורת שרוצים שהעם ימאס בנתניהו. אלקין הוסיף כי הוא נמצא עם ראש הממשלה כבר זמן רב: " מושחת הוא לא... אורח חיים נהנתן, מי שיבקר בבית בבלפור יראה שממש לא." אלקין הוסיף, "במדינת ישראל מאפשרים אורח חיים נמוך ממדינות מערביות אחרות. זה תענוג מאוד מפוקפק להיות ראש ממשלה. השעות שהוא עובד, המחיר שהמשפחה שלו עוברת. גאה שבישראל אפשר לחקור ראש ממשלה יחד עם זאת אני נגד הרשעה ציבורית, אנחנו טרם הגשת כתב אישום בכלל".

שרת המשפטים איילת שקד מהימין החדש שנכחה גם בכנס, התייחסה לתיק 2000 שבו נחשד ראש הממשלה בקשירת קשר עם נוני מוזס לקבלת סיקור חיובי יותר תמורת פגיעה בעיתון "ישראל היום". שקד אמרה "אני לא חושבת שהיחסים בין פוליטיקאים לאנשי תקשורת צריכים להיבחן בשדה הפלילי". בעניין פולארד והשמועות על עלייתו הקרובה לישראל. שקד אמרה "ראש הממשלה ואני כשרת ממשפטים עושים מאמצים רבים כדי לאפשר את עלייתו ארצה. ניסינו לקצר את תקופת היותו אסיר ברשיון ואם זה יסתייע זה יהיה מאוד משמח ורצוי. מקווה שיום אחד זה יצליח, אנחנו כבר כמה שנים מנסים לגרום לזה לקרות".