נכנסים לכושר: בקרוב חממה חדשה בישראל לטכנולוגיות Wellness

היזם אמיר אלרואי, לשעבר שותף ברשת מכוני כושר: "זיהינו שיש ואקום בקידום טכנולוגיות המעודדות אורח חיים בריא"

אמיר אלרואי/ צילום: רועי פלדה
אמיר אלרואי/ צילום: רועי פלדה

תעשיית ה-Wellness, שעניינה שיפור התפקוד הגופני והקוגניטיבי וקידום אורח חיים בריא, מגלגלת כ-4.2 מיליארד דולר בשנה, לפי אתר FastCompany. התעשייה עתירת השירותים, שבעבר כללה בעיקר מדריכי כושר, מפגשים של קבוצות דיאטה, טיפול פסיכולוגי ומדיטציה, הופכת בשנים האחרונות לטכנולוגית. אפליקציות מחליפות תפקידים קלאסיים של אנשי מקצוע, מוזילות אגב כך עלויות לצרכן, ומביאות את עולם ה-wellness מהשכבות העשירות בלבד לאוכלוסייה כולה.

בקרוב, תוקם חממה טכנולוגית ראשונה בישראל המוקדשת כולה לטכנולוגיות הקשורות בקידום אורח חיים בריא. החממה נקראת Welltech1 - Wellness Innovation Hub. היזם שלה הוא אמיר אלרואי, שעד לפני שנה היה שותף ברשת מכוני הכושר Fitness Together - רשת בוטיק שהתמחתה באימונים אישיים. אלרואי, בנו של איש הנדל"ן אלי אלרואי, הוא בעל תואר שני בניהול עסקי ספורט. לפני כשנה מכר את רשת מכוני הכושר "כי רציתי לעשות משהו יותר גלובלי ורחב יריעה", לדבריו. 

"לקשר בין סטארט-אפים לשותפים גלובליים"

החממה תושק באופן רשמי ביוני הקרוב. היא עדיין לא התקשרה עם חברות ישראליות, אבל כמה חברות כבר נמצאות במשא ומתן איתה. "המטרה שלנו היא לקשר בין סטארט-אפים בתחום ה-wellness לבין שותפים גלובליים ומשקיעים. זיהינו שיש ואקום בקידום התחום, שצומח בעולם ובישראל. יש חממות שונות שבהן קמו פרויקטים מהתחום, אבל אין לו בית", אומר אלרואי.

שותפתו של אלרואי בהקמת החממה היא גלית הורביץ ממשרד רואי חשבון שוורץ צדקיה, יוצאת חברת BDO. שותפיה של הורביץ למשרד, שלומי צדקיה ורמי שוורץ, הם גם שותפים פיננסיים בחממה. "החממה עוסקת במקום שבו ה-wellness פוגש את הידע הפיננסי", אומר אלרואי.

מה זה בדיוק wellness? איך אתה מגדיר את גבולות הגזרה?

"התחומים העיקריים הם כושר, ביוטי, אנטי אייג'ינג, בריאות מנטלית, תיירות עם ערכים בריאותיים כמו תיירות ספא, תזונה בריאה, ואפילו פרויקטי נדל"ן שנותנים ערך מוסף לדיירים מבחינת בריאות וקהילתיות. בכל שנה נערכים כנסי ענק של התחום ברחבי העולם".

מה ההבדל ביניכם לבין חממת ג'וי ונצ'רס, שמשקיעה בטכנולוגיות שמעודדות שמחה?

"הם מעין חממת wellness, אבל מהצוואר ומעלה. אנחנו לא רק".

אילו חברות wellness הצליחו בעולם?

"Peleton היא חברה בתחום הכושר, שבסבב הגיוס האחרון שלה גייסה 550 מיליון דולר לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר. החברה פיתחה אופני כושר כמו במכון ספינינג, אך עם מצלמה שמקשרת בווידיאו בין המתעמל למדריך ברשת, לצורך שיעור לייב שיכול לכלול אפילו 3,000 איש במקביל. המדריכים כבר מקבלים מעמד מיתי, כמו של די.ג'ייז במסיבות ענק. המערכת מבצעת ניתוח תמונה שמספק פידבק על הביצועים שלך.

"יש חברות שמחקות את Peleton, כמו Mirror שמוכרת מכשיר שנראה כמו מראה, אולם כאשר מדליקים אותו, אפשר להתחבר לשיעורי כושר מסוגים שונים (יוגה, אירובי, שיעור על מזרן) מכל העולם".

חברת מצליחה נוספת, אומר אלרואי, היא Calm, אפליקציה למדיטציה, והמתחרה שלה Headspace. Calm, שמציעה מגוון מדיטציות מונחות, גייסה בסבב האחרון שלה 88 מיליון דולר לפי שווי של 912 מיליון דולר. Headspace גייסה 36 מיליון דולר לפי שווי שלא פורסם.

אלרואי מציין גם את חברת Velo, בתחום "הבניינים הפעילים". בבניינים של החברה יש חדרי כושר מושקעים ומקום אחסון לאופניים, נוסף על שירותים אחרים כמו אירועים קהילתיים. 

"גם שומרי משקל עברו מיתוג מחדש, היום קוראים להם WW, שזה Wellness that works", אומר אלרואי. "כבר לא צריך להצהיר על מטרת ירידה במשקל כדי להצטרף, ופגישות התמיכה מותגו מחדש כ'פגישות בריאות'. נוסף על מתכונים ומערכת ספירת נקודות, יש אפשרות לדווח על פעילויות פרו-בריאותיות ולקבל על כך פרסים קטנים. כמו כן הוקמו קהילות לסוגים שונים של תזונה, כגון טבעונות או פלאו".

אלה סוג החברות שהחממה שואפת לגדל. בתחילה תשקיע בהן החברה כ-100 אלף דולר, ובהמשך המטרה היא להביא גם רשת של משקיעים חיצוניים.