חברת הלואו קוסט האיסלנדית מנסה לגייס משאבים ולהיחלץ מפשיטת רגל

במהלך היומיים האחרונים בוטלו חלק מטיסת החברה • היום הודיעה WOW air כי בעלי המניות והנושים ממשיכים במגעים מתקדמים במטרה להגיע להסכם מרצון למבנה חדש

מטוס של Wow air, חברת הלואו קוסט האיסלנדית / צילום: shutterstock
מטוס של Wow air, חברת הלואו קוסט האיסלנדית / צילום: shutterstock

ביטולי הטיסות של חברת הלואו קוסט האיסלנדית WOW AIR ממשיכים גם היום: בין היתר בוטלו הבוקר טיסות מאיסלנד למילאנו, לאיים הקנרים. מבריסל לאיסלנד, מאיסלנד לנמל התעופה בשיקגו ועוד. בטיסות רבות נרשמו עיכובים ושיבושים בלוח הזמנים המתוכנן.

גם היום החברה ממשיכה לטעון כי היא מנסה לגייס משאבים שיאפשרו את המשך קיומה. שלשום פרסמה החברה כי היא נמצאת במגעים מול בעלי מניות ונושים של ואו אייר במטרה להגיע להסכם מרצון למבנה חדש, כולל המרת החוב הקיים להון עצמי ומימון החברה ליציבות לטווח ארוך. היום החברה טוענת כי מגעים אלה נמשכים.

Wow air נמצאת בקשיים כלכליים מזה זמן. לפני מספר חודשים היא ניהלה מגעים מול אינדיגו כמשקיע פוטנציאלי - אך אלו לא הבשילו כשאינדיגו משכה את ההצעה שלה לרכוש את החברה. לפני 4 חודשים החברה הודיעה כי היא מנהלת מגעים עם המתחרה שלה, חברת התעופה הלאומית של איסלנד 'איסלנד אייר' - מה שבסופו של דבר לא הבשיל לכדי עסקה. השבוע ואו אייר פרסמה הודעה לפי כל השיחות בינה ובין איסלנד אייר בוטלו.

Wow air הפסיקה את טיסותיה בקווים מישראל בנובמבר 2018 ולפי התכנית היא אמורה לחדש את מערך הטיסות בחודש יוני הקרוב. החברה שמה לה למטרה להטיס במתכונת לואו קוסט נוסעים בטיסות טראנס אטלנטיות, תוך דגש על יעדים בצפון אמריקה (עם עצירת ביניים ברייקוויק).

ואו אייר נוסדה ב-2011, ופועלת כיום במטרה שלא להצטרף לרשימת החברות שלא שרדו את התחרות העזה בענף התעופה, דוגמת מונארך, גרמניה איירליינס ואייר ברלין. לנוסעים שמתכוונים להזמין טיסה עתידית מוטב להמתין ולראות האם החברה תצליח להתייצב.

נזכיר כי במקרים של קריסה, הצרכנים יכולים לפנות לחברות האשראי ולבקש את ביטול העסקה. בכל מקרה הנוסעים הם האחרונים ברשימת הנושים, כך שחבל לקחת סיכון.