בנט: "אסור שישראל תיכנע לחמאס. לכנס את הקבינט כבר הערב"

יו"ר מפלגת הימין החדש נפתלי בנט קורא לכינוס מיידי של הקבינט הביטחוני-מדיני • בנט: "זהו הסבב העשירי בשנה האחרונה"

נפתלי בנט ואלונה ברקת / צילום: הימין החדש
נפתלי בנט ואלונה ברקת / צילום: הימין החדש

יו"ר מפלגת הימין החדש נפתלי בנט, שמעוניין לקבל את תפקיד שר הביטחון אחרי הבחירות, קורא בשעות האחרונות לכינוס הקבינט הביטחוני-מדיני במיידי. "אסור שישראל תיכנע לחמאס, אני מצפה מרוה"מ לכנס את הקבינט כבר הערב ולתת לצה"ל פקודה לנטרל את חמאס", אמר בנט הערב (ג') באירוע השקת תוכנית מפלגתו לקידום איזור הדרום.

בנט אמר: "זהו הסבב העשירי בשנה האחרונה. חמאס פגע פגיעה ישירה בבית משפחה במרכז, ירה עשרות רקטות לישובי עוטף עזה, והשאיר 200 אלף תלמידים, מורים והורים בבית היום כבני ערובה. אנחנו, לעומת זאת, ירינו על כמה בניינים ריקים ואפילו לא הרגנו אפילו מחבל אחד".

גם אביגדור ליברמן, שכיהן עד לאחרונה כשר הביטחון, הטיח הערב ביקורת חריפה בנתניהו על ניהול המהלכים מול עזה. "זו לא הפסקת אש אלא קריסה מוחלטת של ההרתעה הישראלית, פגיעה בביטחונם של אזרחי ישראל ואובדן מוחלט של תחושת הביטחון. אני לעולם לא אהיה שותף למדיניות תבוסתנית ולכן התפטרתי מהממשלה לפני מספר חודשים", הוא כתב בטוויטר.

"מהפכה כמו שעשינו בכדורגל"

בתוכנית הדרום החדש של הימין החדש, הציגו היום בנט ואלונה ברקת דרישה להטבות מס למתגוררים בקו עימות עד 40 ק"מ מעזה. עוד בתכנית פתיחת שדה תעופה בנבטים והקמת בית חולים חדש בנגב. ברקת אמרה במסיבת העיתונאים: "אם הדרום יקבל את אותם המשאבים שמקבלים בתל אביב, נביא את הרוח, נרתום את המשוגעים לדבר ונעשה מהפכה בדרום בדיוק כמו שעשינו בכדורגל. אני עוברת מכדורגל לפוליטיקה כדי לשכפל את המהפכה לשאר התחומים וכדי להיות שרת הדרום בממשלת נתניהו הבאה".

התוכנית של המפלגה מתייחסת גם למצב התעסוקה בדרום, השכר הנמוך והאבטלה הגבוהה. לדבריהם, פרויקט שדה תעופה בינלאומי שני יוסיף 30 אלף מקומות עבודה בנגב ובמקביל שינויים בהוספת בית חולים חדש בבאר שבע והוספת מיטות לבית החולים באשדוד, תוך מתן תמריצים לרופאים ומתמחים לעבור לדרום, ישפרו את המצב.