הוקדמה עקב הבחירות: צעדה המונית למען מודעות למשבר האקלים

הצעדה בת"א היא שיאן של פעילויות למען העלאת המודעות למשבר האקלים העולמי, שנערכות בדרך-כלל סמוך ליום כדור הארץ • המארגנים מצפים להשתתפות של כ-7,000 אנשים באירועים

מצעד האקלים 2018 / צילום: אודול
מצעד האקלים 2018 / צילום: אודול

ארגוני סביבה וחברה יערכו מחר (ו') שורת פעילויות למען העלאת המודעות למשבר האקלים העולמי ובשיאו מצעד. המארגנים מצפים להשתתפות של כ-7,000 אנשים באירועים. האירוע יחל ב-9:30 בגן מאיר בתל-אביב, בהפנינג עם מיצגים שונים בנושאי סביבה. ב-11:15 המצעד מיועד לצאת מהגן אל קריית הממשלה, בניסיון לפנות לפוליטיקאים לפעול לבלימת משבר האקלים.

בקריית הממשלה תתקיים עצרת עם הופעות של "הדג נחש", יעל דקלבאום ו"אקו" וכן יצטרפו פוליטיקאיות ומתמודדות לכנסת. בין היתר יהיו שם תמר זנדברג ממרצ, מיקי חיימוביץ' ויעל גרמן מרשימת כחול לבן ויעל כהן-פארן מהעבודה.

אחד הנושאים שיוצגו בהפנינג אינו קשור במישרין להתחממות הגלובלית, והוא הניסיון להרחיק את אסדות הגז מהחופים, זאת בשל ההצטרפות של ארגון "שומרי הבית" למארגני המצעד והתמיכה שמאבקם זוכה לה בקרב תושבי השרון. 

הצעדה מתקיימת לרוב בסוף אפריל, סמוך ליום כדור הארץ, אך הפעם הוקדמה לפני הבחירות, בניסיון להעלות את ההתחממות הגלובלית על סדר היום הפוליטי. בארגוני הסביבה מנסים לרתום למצעד גם ארגוני חברתיים, פעילים מהחברה הערבית וגם תלמידים. בארגון המצעד שותפות העמותות מגמה ירוקה, גרינפיס, צלול, הרשת הירוקה, חיים וסביבה, החברה להגנת הטבע, תל-אביב-יפו הירוקה וכן שומרי הבית.

מור גלבוע, מנכ"ל ארגון מגמה ירוקה המוביל את המצעד, מסר: "ביום שישי הקרוב נצעד אלפים ביחד במצעד האקלים הכי גדול ועוצמתי שהיה אי-פעם בישראל. למרות רוחות המלחמה המנשבות, נזכיר כי משבר האקלים הוא האיום הביטחוני הגדול ביותר עלינו ועל העולם כולו. 2,500 בני אדם מתים בישראל כל שנה מזיהום אוויר, יותר מכל הפיגועים, תאונות הדרכים והמלחמות יחד, ולכן המלחמות האמיתיות שאנחנו חייבים לנהל הן אלה על החיים והבריאות שלנו, על הזכות לאוויר נקי ועל הזכות לעתיד בטוח".