הפחת הוריד את רווחי נתג"ז, למרות גידול בהכנסות

מהדוחות הכספיים של החברה שפורסמו הערב עולה כי הכנסות החברה עלו ב-7.6% והגיעו ל-595 מיליון שקל, אך פחת מואץ של מערכות ההלכה הביא לירידה ברווחים

איתן פדן / צילום: איל יצהר
איתן פדן / צילום: איל יצהר

רווח נקי של 56 מיליון שקל לנתג"ז (נתיבי גז לישראל) ב-2018, ירידה של של 31% לעומת 2017, למרות גידול בהכנסות. מהדוחות הכספיים של החברה שפורסמו הערב עולה כי הכנסות החברה עלו ב-7.6% והגיעו ל-595 מיליון שקל, אך פחת מואץ של מערכות ההלכה הביא לירידה ברווחים. הרווח לפני הוצאות מסים, פחת ומימון (ebitda) הגיע ל-511 מיליון שקל דווקא עלה ב-9%, דבר היכול להעיד על התייעלות החברה.

החברה השקיעה בשנה שעברה 394 מיליון שקל במערכת ההולכה, ובין היתר סיימה החברה את הקמת הקו לירושלים. בקרוב יושלם גם קו היצוא הצפוני לירדן.

נתג"ז, שהוקמה ב-2003, אחראית על הקמתה ותחזוקתה תשתית צינורות הולכה לגז טבעי בלחץ גבוה. כיום מפעילה החברה 474 ק"מ של צינורות וכן 44 מתקנים להפחתת לחץ ומדידה, כך שיתאים לחלוקה והפעלת טורבינות. החברה לא מקבלת סיבסוד ממשלתי, והכנסותיה נובעות מתשלום על ההולכה של לקוחות הגז. ההשקעות בתשתית מבוססות על גיוס כסף באגרות חוב.

יושב ראש דירקטוריון חברת נתג"ז, איתן פדן: "היכולות הגבוהות של נתג"ז, עובדיה והנהלתה באים לידי ביטוי בנתונים הללו. אין לי ספק שגם בשנים הבאות, תמשיך נתג"ז להוציא אל הפועל בהצלחה את המשימות והמטרות שמתווה משרד האנרגיה ולהיות ממובילי מהפכת הגז הטבעי בישראל".