"העובדים מגוש דן מגיעים בבוקר מהר יותר לשדרות מלרעננה"

ניידת הבחירות של "גלובס" הגיעה לשדרות, שם נפגש דני זקן עם מנכ"ל מפעל ספקטרוניקס אמרסון, טל לאופר •  "בדרום קשה יותר מהמרכז להשיג עובדים. אבל כשמישהו מגיע, הוא רוצה להישאר"

ניידת הבחירות של "גלובס" ממשיכה במסעה בארץ, והגיעה היום בצהריים (א') למפעל ספקטרוניקס אמרסון בשדרות, מפעל הייטק שמייצר פתרונות לגילוי וכיבוי אש, וכן איתור דליפות גז.

בספקטרוניקס מוכרים מערכות ביטחוניות לטנקים ונגמשים, לצה"ל, צבא ארה"ב וצבאות באירופה. המפעל הוקם על ידי משפחת ספקטור ונמכר ב-2012 לחברת אמרסון הבינלאומית.

מנכ"ל המפעל הוא טל לאופר, שמספר לנו כי "אמרסון נשארים כאן בגלל היצירתיות, ההון האנושי וגם הפטריוטיות. הם מאמינים בראש הישראלי וביצירתיות שלו, והחברה כמובן מרוויחה".  לאופר מוסיף שבמפעל "180 עובדים, שני שלישים מאיזור שדרות והעוטף. הדבר החשוב הוא שמדינת ישראל תדאג לביטחון המפעל ולתושבי האזור, זה יסייע מאוד להרחבה. גם הגדלת הטבות המס".

לדעת לאופר "חברות גדולות מחפשות סיבות טובות להשקיע. המדינה צריכה לפתח עוד את ההון האנושי דרך חממות, המדען הראשי, מוסדות לימוד הנדסה ועוד".

מנכ"ל המפעל גם התייחס לקשיים בפריפרייה: "בדרום קשה יותר מהמרכז להשיג עובדים. אבל כשמישהו, מגיע הוא רוצה להישאר. העובדים מגוש דן מגיעים בבוקר נגד הפקקים, מהר יותר מהדרך לרעננה". עם כל הקשיים, לאופר אומר כי "התנאים טובים, שכר נאה, הרבה פעילות לעובדים. חופשה לאבות חדשים".

לממשלה הבאה לאופר מאחל "קודם כל שקט, עובד שלא ישן בלילה בגלל אזעקות יעבוד פחות טוב. עובדים חדשים חוששים לבוא. 50 דקות מתל אביב יש מצב ביטחוני אחר לגמרי".