איזיג'ט מספקת תחזית חלשה בצל חוסר הוודאות סביב הברקזיט

חוסר הוודאות סביב הרכב האיחוד האירופי, נוכח הסאגה סביב יציאתה של בריטניה המאיחוד האירופי, צפוי לפגוע בביקושים של מפעילת הטיסות המוזלות איזיג'ט • ביום שישי האחרון הייתה אמורה בריטניה לפרוש באופן רשמי מהאיחוד האירופי, אבל בריסל העניקה לה הארכה של שבועיים נוספים

חברת התעופה איזיג'ט האשימה היום (ב') את הברקזיט בתחזית הפושרת שסיפקה למחצית השנייה של השנה, בציפייה לחולשה בביקושים ולפגיעה בתמחור הכרטיסי טיסה ברחבי אירופה. 

מפעילת הטיסות השנייה בגודלה בנמל התעופה הלונדוני, גטוויק, צופה כי המחצית הראשונה של 2018 תסתיים בהפסד של 359.12 מיליון דולר (לפני מס), וכי העלויות צפויות לעלות ב-18.8%. 

"למחצית השנייה של השנה אנו צופים חולשה גם בבריטניה ובאירופה כולה, כשאנו מאמינים כי היא באה על רקע חוסר הוודאות בנוגע למצב הכלכלי ולכל השאלות סביב הברקזיט, אלו גוררים יחד חולשה בביקושים", מסר מנכ"ל החברה.

מניית החברה צונחת כעת ב-7.3% בבורסת לונדון.

ביום שישי האחרון הייתה אמורה בריטניה לפרוש באופן רשמי מהאיחוד האירופי, אבל בריסל העניקה לה הארכה של שבועיים נוספים, על רקע חוסר היכולת של הפרלמנט לאשר את העסקה, ומתוך רצון שבריטניה לא תפרוש ללא כל הסכם. בית הנבחרים דחה ביום שישי את תוכנית הפרישה של תרזה מיי, וזאת בפעם השלישית. אם בית הנבחרים היה מאשר את העסקה, הייתה הפרישה של בריטניה נדחית ל-22 במאי.

נכון לעכשיו, הפרישה נקבעה ל-12 באפריל. ואולם, בשל מחויבות הממשלה הבריטית לא לפרוש ללא הסכם, ייתכן כי משמעות הדחייה היום היא שלונדון תפנה כעת לבריסל ותבקש הארכה משמעותית, של שנה לפחות, שבה ינסו לגבש עסקה חדשה.