האם המינוי של מישל קרמרמן למנכ"לית הרשות השנייה מתרחק?

מהתגובה שהעבירה היום פרקליטות המדינה לבג"ץ בשם הממשלה נראה כאילו לקרמרמן יש סיבה טובה לדאוג • לפי התגובה, רה"מ נתניהו הודיע כי הוא מעוניין לקיים בעצמו דיון בנושא בישיבת הממשלה הקרובה, וזאת למרות שלכאורה הייתה אפשרות לקבל החלטה שלא באמצעות ישיבה כזו

מישל קרמרמן / צילום: רונן אקרמן
מישל קרמרמן / צילום: רונן אקרמן

האם מינויה של מישל קרמרמן לתפקיד מנכ"לית הרשות השנייה הולך ומתרחק? מהתגובה שהעבירה היום (ג') פרקליטות המדינה לבג"ץ בשם הממשלה נראה כאילו לקרמרמן יש סיבה טובה לדאוג. לפי התגובה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הוא מעוניין לקיים בעצמו דיון בנושא כבר בישיבת הממשלה הקרובה, וזאת למרות שלכאורה הייתה אפשרות לקבל החלטה שלא באמצעות ישיבה כזו.

נזכיר כי לפני מספר ימים הורה בג"ץ לממשלה ולראש הממשלה נתניהו לנמק מדוע לא יובא מינויה של קרמרמן לאישור הממשלה. בתגובה הודיעה הפרקליטות כי מינויה של קרמרמן יובא לדיון בישיבת הממשלה הקרובה, שאמורה הייתה להתקיים ביום ראשון האחרון, אולם עקב הקדמת ביקורו של נשיא ברזיל, הישיבה בוטלה.

מתגובת הממשלה עולה כי נערך בירור לקבל החלטה בעניינה של קרמרמן "שלא בישיבת ממשלה", באופן המאפשר קבלת החלטה באופן של משאל בעל-פה ללא דיון - אלא אם ביקש אחד השרים כי הנושא יידון בישיבת ממשלה. נזכיר כי החלטת הממשלה בנושא זה אמורה להיות הליך פורמלי, אחרי שקרמרמן כבר עברה את אישור ועדת גילאור ואישור מועצת הרשות השנייה. לכן מפתיע לגלות כי ראש הממשלה הודיע כי הוא מעוניין לקיים דיון בנושא.

ממזכירות הממשלה נמסר לבג"ץ כי הישיבה הבאה אמורה להתקיים ביום ראשון הקרוב - יומיים לפני הבחירות, ואם בסופו של דבר עקב הסמיכות למועד הבחירות הישיבה הבאה תיערך רק אחריהן, אין מניעה להעלות את הדיון במסגרתה, וראש הממשלה הודיע כי כך בכוונתו לפעול.

נזכיר כי הדחיות החוזרות ונשנות בהעלאת אישור מינויה הן שהביאו מלכתחילה את קרמרמן (כמו גם את קרן אוזן שאמורה הייתה להתמנות ליו"ר מועצת הרשות השנייה) להגיש עתירה לבג"ץ.

לפני כמעט 6 חודשים ניהל משרד התקשורת מכרז לבחירת מנכ"ל לרשות השנייה. קרמרמן זכתה במכרז ועברה כאמור את כל שרשרת התהליכים והאישורים הנדרשים, לרבות אישור ועדת גילאור ואישור מועצת הרשות השנייה.

כאמור, למעט אישור מועצת הרשות השנייה, כל ההליך המקצועי הסתיים עוד בטרם פיזור הכנסת. לכאורה גם אישור המועצה יכול היה להגיע בזמן, שכן מועמדותה של קרמרמן הוגשה מספר שבועות לפני פיזור הכנסת, אך המועצה השתהתה בדיון בו. אישור המינוי התקבל פה-אחד ימים ספורים לאחר ההחלטה על פיזור הכנסת, וכל שנותר הוא אישור פורמלי של הממשלה, "אולם מסיבות תמוהות ובחוסר סבירות קיצוני, המינוי כלל לא מועלה לדיון שאמור להיות פורמלי לחלוטין", נכתב בעתירה שהגישה קרמרמן לבג"ץ.

עוד נטען בעתירה כי "עצירת או אי-השלמת התהליכים באופן פתאומי ולא ברור היא תמוהה ובלתי סבירה בעליל, ובהיותה כזאת, המסקנה היחידה היא שהשיקולים זרים".

בעתירה הוזכר כי בהסתמכה על המינוי ועל-פי דרישת משרד התקשורת, קרמרמן הפסיקה לעבוד במקומות בהם עבדה, ונגרם לה נזק של ממש ופגיעה בפרנסתה: "השיהוי הוא בלתי נסבל, מעלה חשש כבד לשיקולים זרים ועמד בניגוד לכל כללי מינהל תקין", טענה קרמרמן. עתה הולך ומסתמן כי היא תיאלץ לחכות זמן נוסף לאישור המינוי - אם בכלל.