חן למדן ישקיע 25 מיליון שקל ויצטרף לדבוקת השליטה במגדלי הים התיכון

למדן, בעל השליטה ומנכ"ל חברת השילוח והלוגיסטיקה אוריין, יצטרף למוטי קירשנבאום ולבוריס לוין ברכישת מניות חברת בתי הדיור המוגן מידי קרן KCPS • בסיכומה של 2018 הציגה מגדלי הים התיכון עלייה של 12% בהכנסות ל-175 מיליון שקל, לצד ירידה בהיקף שערוכי נכסיה ועלייה בהוצאות המימון ובתשלום מסים, שהובילו לצניחה של 30% ברווח הנקי

החצר המשותפת במגדלי הים התיכון, בגני תקווה/ צילום: גיא נרדי
החצר המשותפת במגדלי הים התיכון, בגני תקווה/ צילום: גיא נרדי

חן למדן, בעל השליטה בחברת השילוח והלוגיסטיקה אוריין , נכנס לשותפות בשליטה בחברת בתי הדיור המוגן מגדלי הים התיכון, ורוכש יחד עם בעלי השליטה הנוכחיים, בראשות מוטי קירשנבאום, כ-5% מהונה של החברה מידי קרן המנוף KCPS, בהשקעה של קרוב ל-50 מיליון שקל. השקעתו של למדן מוערכת בכ-25 מיליון שקל עבור מחצית מהמניות בעסקה.

מגדלי הים התיכון עדכנה הבוקר (ד') על תיקון שנחתם בהסכם דבוקת השליטה בחברה, שבמסגרתו נתח ההחזקות יירכש מ-KCPS בשבוע הבא (10 באפריל) "על-ידי חלק מהצדדים המקוריים להסכם השליטה, וכן על-ידי למדן אחזקות, שהצטרפה להסכם דבוקת השליטה".

דבוקה זו כוללת כיום במרכזה, מלבד קירשנבאום, עם כ-22% מההון, את שותפו בוריס לוין, סגן יו"ר החברה, המחזיק בכ-14% ממניות החברה, ואת KCPS, עם החזקה של קרוב ל-9% (לפני המכירה).

מחיר המניה בעסקה נקבע על קצת יותר מ-6.6 שקלים, גבוה בכ-2% משוויה הבוקר. על רקע העסקה רשמה המניה עליות קלות היום, שהשלימו לה טיפוס של כ-10% מתחילת השנה, המשקף למגדלי הים התיכון שווי של כ-940 מיליון שקל, וזאת אחרי שבחמש השנים האחרונות היא התחזקה בכ-65%.

מגדלי הים התיכון מחזיקה שבעה נכסי דיור מוגן, ונכס נוסף בהקמה, המיועדים לפי החברה לאוכלוסייה מבוגרת "ממעמד סוציו-אקונומי בינוני-גבוה", ומתאפיינים "ברמת גימור גבוהה ושירותים יוקרתיים".

בסיכומה של 2018 הציגה מגדלי הים התיכון שיפור של 12% בהכנסותיה, ל-175 מיליון שקל, לצד ירידה בהיקף שערוכי נכסיה ועלייה בהוצאות המימון שלה ובסעיף תשלום מסים, שהובילה לצניחה של 30% ברווח הנקי, שעמד על 63 מיליון שקל.

בדוחותיה מציינת החברה בנוגע לתוכניותיה ל-2019, כי בכוונתה להתחיל בקידום תהליכי תכנון והתחלת שיווק פרויקט שלה בעיר רחובות, וכן להמשיך באכלוס בתי הדיור המוגן שלה בגני תקווה ובירושלים, מה שלהערכתה "ירחיב את פריסתה הגיאוגרפית של הרשת, ויגדיל את יתרון גודלה ובכך גם את יעילותה".

צניחה של 25% ברווח ב-2018

למדן (60), כאמור, הוא בעל השליטה ומנכ"ל חברת השילוח והלוגיסטיקה אוריין, הנסחרת בבורסה בשווי של כ-300 מיליון שקל. אוריין מחלקת את פעילותה לכמה מגזרים עיקריים, הכוללים שירותי ניהול של יבוא ויצוא מוצרים לישראל וממנה (שילוח), מתן מימון ביניים בתחום היבוא, שירותי הפצה והובלת חבילות, ומתן שירותי אחסון.

אוריין סיכמה את 2018 בשבועות האחרונים עם שיפור מתון של כ-1% בהכנסותיה, שהצטברו ל-166 מיליון דולר, לצד צניחה של 25% ברווח הנקי שלה, שהסתכם ב-3.5 מיליון דולר, וזאת בהשפעת שחיקת הרווח התפעולי ועלייה בהוצאות מימון והוצאות מס.

עלות העסקת למדן באוריין עמדה אשתקד על 470 אלף דולר (כ-1.7 מיליון שקל), ואילו היו"ר שלה בהיקף משרה של 20%, אופיר פז פינס, בעבר שר מטעם מפלגת העבודה, קיבל בתפקידו 71 אלף דולר (255 אלף שקל). בעבר ניהל למדן מגעים לשותפות בעיתון "גלובס", אולם בסופו של דבר המהלך לא יצא לפועל.

בימים האחרונים עדכנה אוריין על השקעה של 3 מיליון שקל שתבצע ברכישת השליטה (51%) בחברת קונספטליין, מידי טל ליבוביץ'. קונספטליין, לפי הנתונים שהציגה אוריין, רשמה בשלוש השנים האחרונות (2016-2018) רווח נקי בטווח של כ-900 אלף שקל עד 1.3 מיליון שקל בכל שנה, ומחזור ההכנסות השנתי שלה עמד על כ-12 מיליון שקל.

קונספטליין החלה לפעול בשנת 2001, והיא "מתמחה במתן שירותי הפצה והובלה של תרופות ושל מוצרים אחרים מבוקרי טמפרטורה, באמצעות צי משאיות מבוקר טמפרטורה המופעל על-ידיה", כך שלפי אוריין פעילות זו "סינרגטית לפעילות החברה", ותאפשר להרחיב את סל המוצרים ללקוחותיה.

במגדלי הים התיכון, מלבד קירשנבאום ולוין, כמה משקיעים נוספים מוגדרים כחלק מדבוקת השליטה, ובהם יגאל שרמייסטר (ממשפחת מייסדי חברת האבטחה ג'י וואן שהונפקה באחרונה על-ידי קרן פימי), יוסף שטיינמן, יוסי לאור וכן יו"ר החברה, יאיר סרוסי.

סרוסי, לשעבר יו"ר בנק הפועלים, הוא בעל היכרות ארוכת-שנים עם קירשנבאום, שבתחילת 2007 הקים את חברת הנדל"ן יורופורט, שאליה מונה ליו"ר סרוסי עד שנת 2010.

ב-2017, אחרי שעזב סרוסי את הפועלים, הוא מונה ליו"ר מגדלי הים התיכון בהיקף משרה של 60%, שבה הוא זכאי לדמי ניהול חודשיים של 110 אלף שקל, שהצטברו ל-1.3 מיליון שקל ב-2018.