המועצה לצרכנות בדקה: הסל של רמי לוי הוא הזול ביותר גם בחודש מרץ

הבדיקה מגלה כי חלה ירידה במחירי הרשתות מאז חודש דצמבר 2018 בשיעור ממוצע של 3.4%: ממוצע המחירים במרץ הסתכם ב-937 שקל, לעומת כ-970 שקל בדצמבר, אז החלו הבדיקות לגבי אותו סל • הרשת היקרה ביותר היא עדיין מגה בעיר

עגלת קניות / צילום תמר מצפי
עגלת קניות / צילום תמר מצפי

בדיקת המועצה לצרכנות לסל חודש מרץ 2019 לקראת חג הפסח חושפת שאין הפתעות - הסל של רמי לוי הוא הזול מבין הרשתות שנבדקו. הבדיקה מגלה כי חלה ירידה במחירי הרשתות מאז חודש דצמבר 2018 בשיעור ממוצע של 3.4% - ממוצע המחירים במרץ הסתכם ב-937 שקל, לעומת כ-970 שקל בדצמבר, אז החלו הבדיקות לגבי אותו סל.

לפי ממצאי הבדיקה, ברשתות הדיסקאונט נרשמה ירידה של 7%, כאשר את ההוזלה החדה ביותר למחירי סל המוצרים שנכללים בבדיקה רשמה הרשת מחסני השוק - 13%. גם אצל רמי לוי נרשמה הוזלה בשיעור של 11%, וכמוה גם ברשת ויקטורי. בשופרסל ההוזלה עמדה בממוצע על 10%.

מי שיעדיף לערוך את הקניות בסופרמרקטים השכונתיים ישלם יותר - לפי הבדיקה, הרשת היקרה נותרה מגה בעיר.

ממוצע סל המוצרים הבסיסי, שגובש על-ידי משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עמד בחודש מרץ 2019 על 937 שקל, ירידה של כ-3.4% בהשוואה לדצמבר 2018 (חודש הבדיקה הראשון), בו עמד מחיר הסל על 970 שקל. מחיר הסל בבדיקת המחירים אצל רמי לוי הניב סך של 785 שקל; אחריו מדורגת הרשת ויקטורי, שם הסל הסתכם ב-826 שקל; ואחריה מחסני השוק ושופרסל דיל. בפער שולי לאחר מכן ממוקמות הרשתות סאלח דבאח יוחננוף ויינות ביתן.

785 שקל ברמי לוי לעומת המחיר במגה בעיר שהגיע ל-1,092 שקל - פער של 28%. הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מקטגוריות שונות, בהן חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים לא כולל את כלל המוצרים הנרכשים אלא את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר, ולכן הוא משופע במותגים המובילים. הסל לא כולל מותגים פרטיים.

בדיקת המחירים נעשית על בסיס דיווחי הרשתות למאגר המחירים. רשתות המזון שנכללו בהשוואה הן הרשתות המוגדרות קמעונאי גדול לפי חוק המזון, ושיעור מוצרי הסל הנמכרים בהן גדול מ-80%. עם זאת, בולטות בהיעדרן רשתות גדולות כמו טיב טעם ואושר עד.

ההמלצה היא להתייחס אל ההשוואה כאינדיקציה, אולם בכל מקרה להקפיד ולערוך השוואת מחירים שרלוונטית למוצרים שנרכשים בכל משק-בית. לעתים פיצול בין הקניות בקרב הרשתות השונות תוך דגש על מבצעי החג הוא שיניב את העקה המשתלמת ביותר כלכלית (ופחות בהיבט הזמן). זאת ועוד, כדאי לזכור כי המחירים משתנים באופן תדיר, וכי הם מושפעים מתכולת סל ספציפית כמו במקרה הזה.