שוק ההון האמריקאי מסכם רבעון ראשון חיובי: תשואה ממוצעת של 13% בקרנות המניות

ברבעון הראשון של 2019 הגיבו המשקיעים בחיוב לירידה במתיחות ביחסי הסחר של ארה"ב וסין ולאיתותי הפדרל ריזרב כי יימנע מהעלאות ריבית • עד כה נמשכו העליות בשוק גם באפריל • עם זאת, המשקיעים ממשיכים לגדר את הימוריהם ומזרימים הרבה יותר כסף לנכסים הבטוחים יחסית של קרנות אג"ח

סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס

כולם מחכים ששוק המניות יתעייף, בסופו של דבר, אבל הרבעון הראשון של 2019 סיפק את הדוגמה האחרונה לשוק שאומר "עוד לא". קרן המניות הממוצעת בארה"ב רשמה תשואה כוללת של 13.3% ברבעון הראשון, על פי נתוני תומסון רויטרס ליפר. קרנות מניות בינלאומיות רשמו ביצועים טובים כמעט באותה מידה, עם תשואה כוללת של 10.8%.

בעוד ש"2018 היתה השנה שבה שום דבר לא עבד, הרי שתחילת 2019 היתה ההפך המוחלט", אומר ברנט שוט, אסטרטג השקעות ראשי ב-Northwestern Mutual Wealth Management במילווקי. לדבריו, זה היה רבעון ראשון "שבו הכל עבד, החל במניות האמריקאיות ומניות בינלאומיות מכל הגדלים והמגזרים, וכלה באג"ח איכותיות, אג"ח 'זבל' ואפילו סחורות. כמעט כל קטגוריית נכסים היתה חיובית".

ברבעון הראשון הגיבו המשקיעים בחיוב לירידה במתיחות ביחסי הסחר של ארה"ב וסין ולאיתותי הפדרל ריזרב כי יימנע מהעלאות ריבית. עד כה, נמשכו העליות בשוק גם באפריל.

מניות "צמיחה", של חברות שמפתות משקיעים ברווח גבוה מהממוצע במסגרת מאמציהן לפרוץ דרך לרעיונות עסקיים חדשים, היו המקום שטוב להיות בו ברבעון החולף. על פי נתוני ליפר, מגזר הקרנות המושקעות בחברות צמיחה גדולות עלה ב-16% ברבעון; מגזר הקרנות המושקעות בחברות צמיחה בינוניות טיפס ב-19%; ומגזר הקרנות המושקעות בחברות צמיחה קטנות זינק ב-18%.

עם זאת, ממשיכים המשקיעים לגדר את הימוריהם, ומזרימים הרבה יותר כסף לנכסים הבטוחים יחסית, של קרנות אג"ח במקום לקרנות מניות.

ברבעון הראשון הפקידו המשקיעים סכום נקי של 110.21 מיליארד דולר בקרנות נאמנות ממוקדות אג"ח ובתעודות סל, להערכת Investment Company Institute. לעומת זאת, זרם סכום נקי של 16.49 מיליארד דולר אל מחוץ לקרנות המניות האמריקאיות, ובקרנות המניות הבינלאומיות הופקד סכום צנוע של 3.18 מיליארד דולר. "זה עדיין שוק שורי, שמאוד לא חביב על המשקיעים", אומר שוט.

במקביל לזרימת הכסף פנימה, תגמלו קרנות אג"ח רבות את המשקיעים ברווחים על השקעותיהם. קרנות שמתמקדות באג"ח להשקעה, שמבשילות בטווח הבינוני (הסוג הנפוץ ביותר של קרן אג"ח), רשמו תשואה כוללת של 3.2% ברבעון הראשון.