ג'י מדיקל מתכננת שדרוג לנאסד"ק; חתמה הסכם בהיקף של 22 מיליון דולר

הקימה גם חברה-בת בסין ושוקלת את הנפקתה בבורסה המקומית • ד"ר יעקב גבע, מנכ"ל החברה: "את 2018 התחלנו עם 7 חולים מנוטרים, והיום כבר יש 2,500"

ד"ר יעקב גבע, מנכ"ל G Medical / צילום: תמר מצפי
ד"ר יעקב גבע, מנכ"ל G Medical / צילום: תמר מצפי

חברת ג'י מדיקל, אשר עוסקת באבחון רפואי, חתמה לאחרונה על הסכם עם חברת Hygea Holdings האמריקאית, ועם החברות-הבנות שלה Palm medical ו-Allcare, לפיו החברות האמריקאיות ישווקו את המוצרים של ג'י מדיקל. במסגרת ההסכם המשווקות התחייבו להזמין מג'י מדיקל מוצרים בסכום של כ-22 מיליון דולר. הייגאה היא חברת החזקות, בעלת החזקה בפאלם אשר מספקת שירותי תמיכה בחולים במחלות כרוניות ואילו אולקר מספקת הטבות בריאותיות למבוטח הבריאות העצמאי (שלא דרך מקום העבודה).

ג'י מדיקל פיתחה שני מוצרים: האחד הוא מכשיר אבחון ללב המתחבר לסמארטפון, השני הוא מדבקה המשמשת לניטור חולים במיטת בית החולים, וכאשר הוא מסתובב ברחבי בית החולים, כדי למנוע התדרדרות חולים על ידי התראה מראש. מוצר זה דומה למוצר המוביל של חברת ביוביט עליה כתבנו לאחרונה במדור זה, אולם הגישה הטכנולוגית היא שונה.

ד"ר יעקב גבע, מנכ"ל החברה: "המוצר יכול לבצע באופן לא פולשני בדיקות ECG, רוויון חמצן בדם, לחץ דם וטמפרטורה. הכוונה היא בעתיד לבצע באמצעותו גם בדיקות כימיה של הדם, כגון כולסטרול, טריגליצרידים, חומצה אוראית, קטון ואלבומין, כדי לשחרר את המטופל ואת הרופא".

כל זה יבוצע על ידי מדבקה לא פולשנית?
גבע: "אנחנו מאמינים כי ניתן לעשות זאת תוך כמה שנים. גם הבדיקות הנוכחיות שלנו לא היו נגישות באופן בלתי פולשני לפני שפיתחנו אותם, ועד היום הצלחנו. היום יש לנו אישור FDA ו-CE (אישורי שיווק למוצר בארה"ב ובאירופה)".

המוצר משמש היום לאבחון של כ-2,500 מטופלים. "התחלנו את 2017 עם שבעה מטופלים", אומר גבע. המוצרים של החברה זוכים לשיפוי ביטוחי של בין 300-1000 דולר לבדיקה, תלוי איזו בדיקה קיימת הם מחליפים.

החברה הוקמה ב-2014 והונפקה באוסטרליה ב-2017. ההנפקה באוסטרליה נבעה מקשרים של החברה בשוק זה, ומשום מכך שהבורסה במקום הייתה פתוחה לחברות מסוג זה. "אבל היה לנו ברור שכאשר החברה תהיה מספיק בוגרת, נרשום אותה בנאסד"ק שהוא השוק הנכון שלה, משום שהשוק האמריקאי מהווה את רוב ההכנסות היום ובעתיד הנראה לעין וגם חברות ההשוואה נסחרות שם", אומר גבע. כך, נרשמה ג'י מדיקל לבורסת ה- OTC. בסוף 2018 ג'י מדיקל הודיעה על כוונתה להשתדרג לנאסד"ק, אולם בינתיים השדרוג עוד לא התרחש. גבע מציין כי השביתה בממשל האמריקאי בתחילת 2019 דחתה את המהלך הזה במעט.

כמו כן, הקימה ג'י מדיקל חברה-בת בסין, יחד עם קרן GIBF של שוקי גלייטמן ואבנר לושי, והיא מקווה להנפיק אותה בסין בתוך כחצי שנה.

ג'י מדיקל נסחרת בכ-100 מיליון דולר אוסטרלי - כ-70 מיליון דולר אמריקאי. בשנה האחרונה ירדה המניה 10%.