מלצר הורה לפייסבוק להסיר פייק ניוז שהופץ על אורלי לוי-אבקסיס

היום הופץ בפייסבוק פוסט שטוען כי מפלגת גשר פרשה מהמרוץ לכנסת • פייסבוק מחקה את הפוסט

אורלי לוי-אבקסיס / צילום: תמר מצפי
אורלי לוי-אבקסיס / צילום: תמר מצפי

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס נאבקת היום בהפצת מידע כוזב כי החליטה לפרוש מן המרוץ לכנסת. לוי-אבקסיס הגישה עתירה דחופה לוועדת הבחירות, ויו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר, קיבל היום (ב') החלטה עם צו מניעה לחברת פייסבוק להסיר באופן מיידי כל פרסום לפיו לוי-אבקסיס אינה מתמודדת.

ממטה גשר נמסר: "הגבולות נחצו. מעשים פליליים שנועדו להטות את תוצאות הבחירות נעשים ברגעים אלה. חייבים לשים לזה סוף! המצב שבו מפלגות ונציגי מפלגות מפיצים שקרים חוצה כל גבול. מדובר בעבירות פליליות! מפלגת גשר הגישה תלונה במשטרה ונעשתה פנייה לוועדת הבחירות המרכזית לצורך הוצאת צו מניעה במעמד צד אחד נגד פייסבוק. חשוב להגיד שהניסיונות האלו נולדו עקב התחזקות גשר ב48 השעות האחרונות".

בהחלטתו קובע מלצר כי הפרסום בסטטוס בפייסבוק, אשר הוצג בפניו, מהווה הפרה של סעיף 13 לחוק הבחירות שכן יש בו משום הפרעה בלתי הוגנת לתעמולת הבחירות של לוי-אבקסיס. "במועד מתן החלטה זו, לא אותר הפרסום הנ"ל ברשת הפייסבוק וככל הנראה הוא הוסר כבר על-ידי פייסבוק, לאחר תלונה שהעבירה לה לוי-אבקסיס במישרין, בהתאם למנגנון ההודעה וההסרה שאוזכר על-ידי במסגרת עתירה קודמת (של עו"ד בן-מאיר). יחד עם זאת נוכח החשש לפגיעה מהותית בסדר התקין של הבחירות, ופגיעה באפשרות הבחירה החופשית של הבוחרים, ניתן בזאת צו מניעה מכוח סעיף 17ב לחוק דרכי תעמולה".

הפרסום השגוי בפייסבוק / צילום מסך
 הפרסום השגוי בפייסבוק / צילום מסך