נעילה חיובית בוול סטריט: מניית Lyft צללה כמעט 10%

פורסמו הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה • הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הותיר את הריבית בגוש האירו ללא שינוי • מניית אפל ספגה המלצת מכירה מ-HSBC • טבע חתמה על קו אשראי של בסך 2.3 מיליארד דולר • מדד הליבה בארה"ב עלה בחודש האחרון ב-0.1% - מתחת לצפי; האינפלציה ירדה לרמה של 2%

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה חיובית. מדד דאו-ג'ונס  שהתנודד בין עליות לירידות קלות במשך יום המסחר, סיים בעלייה של 0.03%, מדד S&P 500  עלה 0.32% ומדד נאסד"ק  עלה 0.70%.  

מניית אפל סיימה את יום המסחר בעלייה של 0.56% לאחר שבנק ההשקעות HSBC המליץ על "מכירה" למניה. מניית וולט דיסני שקיבלה מ-BMO Capital המלצה ל'תשואת יתר' סיימה את יום המסחר בעלייה של 0.22%. מניית טבע עלתה  0.96%. מניית לוי שטראוס (ליווי'ס) שקפצה במהלך המסחר יותר מ-5%, סיימה את המסחר עם עלייה של 4.25%. 

מניית Lyft המשיכה את הצלילה, וסיימה את המסחר עם כמעט 10% ירידה. 

21:15

בשעה זו נסחרים המדדים העיקריים בוול סטריט במגמה מעורבת: מדד דאו-ג'ונס  יורד כ-0.1%, מדד S&P 500  עולה 0.13% ומדד נאסד"ק  עולה כ-0.35%.  

מחיר הנפט מוסיף לעלות בכמעט 1%, וכעת נסחרת חבית נפט סביב 64.56 דולר אמריקאי.  

מניית Lyft ממשיכה לרדת, וכעת מאבדת כמעט 8%. 

הפדרל ריזרב פירסם את הפרוטוקול מישיבתו האחרונה ב-19-20 במרץ, שבה הצביע פה אחד לא להעלות את שיעור הריבית. בפרוטוקול הפד צוין: "חלק מהמשתתפים ציינו כי אם המשק יתפתח כצפוי, עם צמיחה כלכלית מעל המגמה ארוכת הטווח, סביר להניח שיראו לנכון להעלות את טווח היעד של הריבית הפדרלית באופן מתון בהמשך השנה".

אבל היו גם מי שאמרו: "רוב המשתתפים ציפו כי התפתחות התחזית הכלכלית והסיכונים עשויים להצדיק את השארת יעד הריבית ללא שינוי למשך השנה".

19:58

המסחר בוול סטריט מתנהל על רקע פרסום נתוני מדד המחירים לצרכן מוקדם יותר, ובציפייה לפרסום פרוטוקול הפד בשעה 21:00 (שעון ישראל) מהישיבה האחרונה.

מנייתה של חברת Lyft צונחת ב-7.5%, וזאת בצל החילוקי דעות לגבי שוויה של החברה שהונפקה לפני כשבועיים, כאשר ברקע עולים דיווחים על כוונתה של חברת אובר לצאת להנפקה.

בארה"ב, מדד המחירים לצרכן שפורסם מוקדם יותר היום הצביע על המשך הירידה בקצב האינפלציה. מדד הליבה עלה בחודש האחרון ב-0.1% - מתחת לצפי של הכלכלנים לעלייה של 0.2%. בחישוב שנתי, האינפלציה בארה"ב ירדה לרמה של 2%.

18:34

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות מלבד הפוטסי שננעל ללא שינוי. הדאקס טיפס ב-0.5%, הקאק עלה ב-0.25% ומדד יורוסטוקס 50 עלה 0.2%. מוקדם יותר היום הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הותיר את הריבית ללא שינוי.

בוול סטריט, המדדים המובילים נסחרים בנטייה לעליות, מלבד הדאו ג'ונס שנסחר לא שינוי. הנאסד"ק עולה 0.55% ומדד S&P 500 מטפס 0.25%.

16:30

המדדים המובילים בבורסות וול סטריט נפתחו בעליות שערים קלות, כאשר הנאסד"ק מטפס 0.15%, הדאו ג'ונס ומדד S&P 500 עולים בשיעור זהה. מאוחר יותר הערב יפורסמו הפרוטוקולים של הפד מהישיבה האחרונה.

דלתא איירליינס  דיווחה על רווח של 96 סנט למניה, מעל התחזיות בשוק ב-6 סנט. גם בשורת ההכנסות החברה עקפה את התחזיות.

ליוויס' שהונפקה לא מזמן דיווחה על רווח של 37 סנט למניה על הכנסות של 1.44 מיליארד דולר ברבעון הראשון מאז שהונפקה במרץ האחרון. ההכנסות עלו ב-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. המניה קופצת אחרי הדוחות ב-5.6%.

אפל  ספגה הורדת המלצה ל'מכירה' מצד בנק ההשקעות HSBC; חברת פרוקטר אנד גמבל  הגדילה את הדיביבנד הרבעוני ב-4% ל-75 סנט למניה; וולט דיסני  זוכה להעלאת המלצה מצד BMO Capital ל'תשואת יתר'; סיטי גרופ העלה המלצה לאנדר ארמור ל'תשואת יתר'; חברת AT&T בוחנת את מכירת HBO אירופה על מנת לשרת את החוב, כך לפי דיווח ב"פייננשל טיימס".

טבע  הישראלית חתמה על קו אשראי בנקאי מתחדש בסך של 2.3 מיליארד דולר, שיחליף את קו האשראי הנוכחי שלה בסך 3 מיליארד דולר.

16:00

האג"ח של ממשלת גרמניה ל-10 שנים צונחות על רקע נאומו של נשיא הבנק המרכזי האירופי, מריו דראגי, שמזהיר מפני האטה בצמיחה של כלכלת האיחוד האירופי. 

בארה"ב, מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.4% בחודש מרץ, לעומת התחזיות לעלייה של 0.3%. מדד הליבה עלה בחודש האחרון ב-0.1% - מתחת לצפי של הכלכלנים לעלייה של 0.2%. בחישוב שנתי, האינפלציה בארה"ב ירדה לרמה של 2%.

15:00

הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הותיר את הריבית בגוש האירו ללא שינוי. נשיא הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, צפוי לכנס בדקות הקרובות מסיבת עיתונאים. 

14:30

הבורסות באירופה עוברות לעליות שערים. מדד דאקס  הגרמני עולה 0.46%, מדד קאק  הצרפתי מוסיף 0.43% לערכו, וגם הפוטסי  הבריטי עבר לעליות של 0.1%.

מניית טסקו עולה כעת ב-2.7%. במקביל, ממשיכה ההתרסקות של מניית חברת התרופות הבריטית Indivior, שצונחת ב-77%.

במסחר המוקדם בוול סטריט, מניית חברת התעופה האמריקאית דלתא איירליינס  יורדת 1.3% לאחר שהחברה פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2019. מניית אפל  יורדת 0.3% בטרום-מסחר בעקבות המלצת "מכירה" מהאנליסטים של HSBC.

חברת שיתוף הנסיעות האמריקאית אובר טכנולוג'יס החליטה להציע למכירה מניות בשווי כולל של כ-10 מיליארד דולר בהנפקתה הראשונית לציבור, ומחר (ה') היא תפרסם בפומבי את רישום ההצעה למכירת המניות, לפי מידע שהגיע אתמול לידי סוכנות "רויטרס".  אובר שואפת לאומדן שווי של 90-100 מיליארד דולר, לנוכח הביצועים הגרועים של מניית יריבתה הקטנה ליפט (Lyft) בעקבות הנפקתה הראשונית לציבור בחודש שעבר, לדברי המקורות.

אתר ה"פייננשל טיימס" הבריטי מדווח כי חברת הכרייה BSG של בני שטיינמץ הפסידה בבוררות ותשלם 1.3 מיליארד דולר לחברת הכרייה הברזילאית Vale.

12:00

המסחר בבורסת אירופה מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת. דאקס  עולה ב-0.45%, קאק  מוסיף 0.36% אך פוטסי  יורד בכ-0.1%. 

כלכלת בריטניה צמחה ב-0.2% בפברואר, מעל לציפיות האנליסטים. ברבעון הראשון של 2019 גדל התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) הבריטי ב-0.3%. על בסיס שנתי, הכלכלה הבריטית צמחה ב-2% ברבעון החולף - הצמיחה הרבעונית הגדולה ביותר מאז סוף 2017.

ב-15:00 יפרסם הבנק המרכזי של האיחוד האירופי (ECB) את החלטת הריבית לחודש אפריל, ובהמשך יתפרסמו בארה"ב נתוני מדד המחירים לצרכן, מלאי הנפט הגולמי ופרוטוקול פגישת ועדת השוק הפתוח בעניין הריבית.

ענקית הסופרמרקטים הבריטית טסקו  דיווחה עלייה של 29% ברווח בשנה הפיסקלית של 2019. הרווח הסתכם ב-1.7 מיליארד ליש"ט. 

מניית חברת התרופות הבריטית Indivior צונחת במעל ל-70%. זאת לאחר שמשרד המשפטים האמריקאי הגיש נגדה כתב אישום בבית משפט פדרלי, בטענה כי ביצעה תרמית כדי להגדיל את היקף המרשמים של תרופת הדגל שלה, המיועדת לטיפול בהתמכרות לאופיאטים.

10:20

המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר במגמה מעורבת. מדד פוטסי  נסחר כעת ללא שינוי, דאקס  וקאק  עולים בכ-0.2%. סטוקס 600  מוסיף כ-0.2%.

המסחר בבורסת אסיה ננעל במגמה מעורבת. ניקיי  ירד ב-0.53%, הנג סנג  איבד 0.17%, אך שנחאי  עלה בכ-0.1% וקוספי  הוסיף 0.5%. ASX 200  ננעל ללא שינוי. 

ראשת בריטניה תרזה מיי צפויה לפגוש היום בבריסל את בכירי האיחוד האירופי כדי לדון באפשרות לדחייה נוספת במועד הברקזיט. אם בריטניה לא תקבל את הדחייה, היא צפויה לעזוב את האיחוד ב-23:00 ביום שישי הקרוב. נשיא המועצה האירופית דונלד טוסק אמר כי האיחוד צריך לשקול להציע לבריטניה דחייה "גמישה". 

8:45

המסחר באסיה עדיין מתנהל בירידות, אך מדד הקוספי  עבר לעליות של 0.13%. הנג סנג , ניקיי  ושנחאי  יורדים. ASX 200  עולה. 

ענקית שיתוף הנסיעות אובר נערכת לקראת אחת מההנפקות הראשוניות (IPO) הגדולות בתולדות וול סטריט: על-פי דיווח ברויטרס הבוקר, החברה צפויה למכור מניות בשווי של 10 מיליארד דולר ולפי שווי של 90-100 מיליארד דולר.

המשא-ומתן בוטל: ווין ריזורטס לא תרכוש את הקזינו של ג'יימס פאקר.

ענקית הנפט הסעודית ארמקו השלימה גיוס חסר תקדים של 12 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח, עם ביקושים של יותר מ-100 מיליארד דולר.

6:30

מגמה אדומה בבורסות אסיה: מדדי הניקיי היפני , ההנג סנג  ומדד שנחאי  רושמים כולם ירידות. הקוספי יורד, מובל על-ידי מניות הטק הכבדות כמו סמסונג אלקטרוניקס  ו-SK Hynix.

אמש (ג') ננעלו בורסות וול סטריט באדום זה היום השני ברציפות, כאשר כל המדדים העיקריים ירדו מתחת לאפס, בהובלת הדאו ג'ונס שאיבד 0.72% מערכו.

מניית אפל  שברה ראלי של 9 ימים וירדה 0.3%.

מניית בואינג  ירדה אתמול, לאחר שדווח לפני יומיים באתר CNBC כי ארה"ב שוקלת להטיל מכס בשווי 11 מיליארד דולר על שורה של מוצרי סחורה וטובין המגיעים מהאיחוד האירופי. המניע לכך נובע מאי-שביעות-הרצון של ארה"ב מהסובסידיות מהן נהנית חברת המטוסים והאווירודינמיקה האירופית איירבוס. 

כבר למעלה מעשור שארה"ב והאיחוד האירופי שרויות במאבק הדדי לגבי מדיניות הסובסידיות - כאשר כל אחד מהצדדים טוען כי השני מעניק סובסידיות "לא חוקיות" לחברות המטוסים המקומיות - ארה"ב לבואינג, והאיחוד האירופי לאיירבוס. גם ארה"ב וגם האיחוד משלמים מיליארדי דולרים לחברות אלה כדי להשיג יתרון בשוק העולמי. מניית איירבוס ירדה אתמול גם היא.

קרן המטבע העולמית (IMF) שוב הורידה את תחזית הצמיחה העולמית שלה לשנת 2019. הקרן מציינת כי ישנם סיכונים רבים לצמיחה העולמית, דוגמת מתחי המסחר הגואים בעולם ומדיניות מוניטרית הדוקה יותר של הפדרל ריזרב בארה"ב.