yes | בלעדי

פיטורי מנהלי אגפים ומחלקות בחברות-בנות בבזק

הפיטורים יתבצעו אחרי פסח • חברי ההנהלה המאוחדת התבקשו לקצץ במספר מנהלים בדרגי הביניים • גורמים מקורבים - מדובר במספר בודד של מנהלים

לימור ליברמן-לביא, יו"ר ועד העובדים של בזק בינלאומי / צילום: אורלי שניידר
לימור ליברמן-לביא, יו"ר ועד העובדים של בזק בינלאומי / צילום: אורלי שניידר

אחרי שגובשה הנהלה מאוחדת לחברות-הבנות בבזק, מגיע השלב השני שבו ההנהלה התבקשה לקצץ בדרגי הביניים. ל"גלובס" נודע כי אחרי החגים צפויה פרישה של מנהלים בדרגות מנהלי אגפים ומנהלי מחלקות שמדווחים לסמנכ"לים, והפעם מדובר במנהלים בכל שלוש החברות, ולא כפי שקרה כאשר גובשה ההנהלה המאוחדת שהורכבה רק מאנשי פלאפון בלבד. עוד נודע כי מדובר במנהלים ברמות שכר לא נמוכות יחסית.

גורמים הקשורים לנושא מציינים כי מדובר במספר מצומצם של מנהלים שיעזבו, וזאת לאחר שחלק ממנהלי הביניים כבר עזבו ומצאו מקומות עבודה חדשים.

ועד העובדים בבזק בינלאומי ובפלאפון נמצאים במשא-ומתן מול הנהלת החברה על תהליך ההתייעלות שהחברות צפויות לעבור. ועד העובדים של yes כבר נמצא אחרי התהליך וסגר על הסכם קיבוצי חדש, מה שמאפשר לעובדים מידה לא מבוטלת של ודאות בתקופה רגישה. כפי שכבר נחשף ב"גלובס", היקף הפיטורים הכולל בחברות-הבנות של בזק כתוצאה מאיחוד פעילויות צפוי לעמוד על כ-800 עובדים לתקופה של 3 שנים, אך סביר להניח כי מספר העוזבים יהיה אף גדול יותר.

לימור ליברמן-לביא, יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי, מסרה בתגובה: "החברה מחויבת לנהל עם נציגות העובדים משא-ומתן על שינויים ארגוניים ואף מקיימות ישיבות כאלה. אם החברה תבחר לפעול באופן חד-צדדי, גם אנחנו נפעל בהתאם ובכל האמצעים הארגוניים העומדים לרשותנו".