פרקליטו של נתניהו תיאם עם יתר הסנגורים בתיק: לא להעביר חומרי חקירה לתקשורת

אחרי הבחירות הגיע, וחומרי החקירה בתיקים 1000, 2000 ו-4000 זמינים לכלל עורכי הדין המייצגים את החשודים בתיקים • עו"ד נבות תל-צור, ראש צוות ההגנה של רה"מ, פנה ליתר הסנגורים וביקש מהם שלא להעביר את חומרי החקירה לתקשורת

עו"ד נבות תל-צור / צילום: איל יצהר
עו"ד נבות תל-צור / צילום: איל יצהר

האם סנגורי החשודים בתיקי נתניהו ימנעו את דליפת חומרי החקירה לתקשורת? ל"גלובס" נודע כי עו"ד נבות תל-צור, ראש צוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלח מייל לסנגורים של כלל החשודים בתיקים 1000, 2000 ו-4000 וביקש מהם שלא להעביר את חומרי החקירה לתקשורת. 

עם זאת, לפי ההערכות, במאוחר, וכנראה במוקדם, החומרים שנמצאים גם בידי הפרקליטות והמשטרה, ושחלקם כבר דלפו, ידלפו במלואם.

גורמים נוספים המעורבים בייצוג החשודים - בהם שאול אלוביץ, איריס אלוביץ וארנון (נוני) מוזס - אמרו לנו היום (ה') כי יש ביניהם ממילא הבנה שלטובת החשודים, הם לא מוציאים חומרים לתקשורת. אחד מהסנגורים אמר לנו כי "אם החומרים יצאו כעת, זה ישמש אליבי לרשויות החקירה", שלדבריו "הדליפו ללא הרף לתקשורת במהלך החקירה".

הסנגור הוסיף וטען בפנינו כי אחד המדליפים הראשיים של המידע מהחקירה עד כה, נגד החשודים, היה אחד העדים המרכזיים בתיק 4000. "הפרקליטות והמשטרה יכולות היו לעצור את ההדלפות הללו בקלות, אך הן ויתרו והעדיפו לעמוד מהצד ולא לנקוף אצבע, כי הן חשבו שזה משרת אותן. לכן, מבחינתנו, זה כאילו גופי האכיפה הדליפו", טען הסנגור.  

מחלוקת כספית בין נתניהו לסנגוריו

בינתיים מתעכבת העברת חומרי החקירה לסנגורים, בין היתר בשל מחלוקת כספית שבין נתניהו לבין סנגוריו, עורכי הדין תל-צור, פיני רובין, עמית חדד, טל שפירא ואריאל כפרי. הסנגורים לא מעוניינים להתחיל ללמוד את חומרי החקירה לקראת הליך השימוע שיערך לנתניהו כנראה בחודש ספטמבר 2019, לפני שיקבלו מנתניהו מקדמה כספית עבור עבודתם. לפי ההערכות, הנושא יוסדר בקרוב, והסנגורים ייקחו את חומרי החקירה בימים הקרובים, אולי אפילו היום.

נזכיר כי ב-11 במרץ נעתר היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לבקשת סנגורי נתניהו וקבע כי חומרי החקירה בתיקים 1000, 2000 ו-4000 יועברו לסנגורים רק לאחר הבחירות שנערכו שלשום. זאת, כדי שלא לפגוע בטוהר הבחירות, ולאחר שהסנגורים טענו כי במקרה שחומרי החקירה יגיעו לתקשורת במהלך הבחירות, הן ישמשו לתעמולה נגד נתניהו. 

*** חזקת החפות: ראש הממשלה בנימין נתניהו וכל החשודים האחרים בתיקי ראש הממשלה מכחישים את המיוחס להם. יודגש כי גם לאחר ההחלטה על הגשת כתב אישום, בכפוף לשימוע, הם בגדר חשודים, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת לזכותם חזקת החפות.