אמניטי גייסה 18 מיליון דולר כדי לסייע לארגונים להפיק תובנות מטקסט

החברה גייסה עד כה 26 מיליון דולר מחברה הביטוח STARR, אינטל קפיטל, SOMV ועוד

גיוס הון / צילום: Shutterstock
גיוס הון / צילום: Shutterstock

חברת אמניטי אנליטיקס (Amenity Analytics), שפיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית להפקת תובנות, הודיעה על גיוס של 18 מיליון דולר. את הסבב הובילה חברת הביטוח והפיננסים STARR Companies. בסך-הכול גייסה החברה עד כה כ-26 מיליון דולר. בסבב השתתפו גם המשקיעים הקיימים, אינטל קפיטל ו-State of Mind Ventures.

אמניטי הוקמה ב-2015 על-ידי נתנאל סטורץ', רונן פלדמן וחדווה פלדמן, והיא מעסיקה 60 עובדים, מתוכם 30 בישראל. החברה משתמשת בעיבוד שפה טבעית (NLP) כדי לסייע למשקיעים מוסדיים, לחברות ביטוח, לארגוני מדיה ולאחרים לעבד ולהבין במהירות מסמכי טקסט מורכבים ולשלוף מתוכם תובנות שימושיות בזמן אמת. 

מייסדי אמניטי: רונן פלדמן- מדען ראשי ומייסד; חדווה פלדמן- מייסדת, מנהלת שותפויות אסטרטגיות; נתנאל סט
 מייסדי אמניטי: רונן פלדמן- מדען ראשי ומייסד; חדווה פלדמן- מייסדת, מנהלת שותפויות אסטרטגיות; נתנאל סט

באמניטי מציינים כי הטכנולוגיה שלהם מסוגלת לזהות במהירות תגובות חשובות ולקבוע את האמירות והסמנים הקריטיים המסייעים למנהלים לקבל החלטות עסקיות, לשפר את ביצועי החברה ולאמוד תחושות בקרב קהל נתון. בין לקוחותיה נמנים נאסד"ק, ברקליס, מודי'ס, טיים וורנר וסיטי בנק.

נתנאל סטורץ', מנכ"ל אמניטי אנליטיקס, מסר בהודעה לעיתונות: "כמה מהמוחות המתוחכמים ביותר של וול סטריט כבר סומכים על הטכנולוגיה שלנו על-מנת לחשוף תובנות המקנות יתרון לאסטרטגיית ההשקעות שלהם. במהלך השנה האחרונה הרכבנו צוות דינמי שסיפק מוצר שחושף טפח מיכולותיו. סבב מימון זה יספק לנו את המשאבים כדי להמשיך ולהגדיל את הצוות שלנו ולדחוק את הגבולות מבחינת המקומות שבהם נוכל ליישם את הטכנולוגיה שלנו".