נדחתה התביעה נגד זכיית לוינשטיין במפעל טבע בהר חוצבים

ביהמ"ש המליץ למאיר אזרואל למחוק את התביעה שהגיש, בה טען כי טבע מסרבת לקיים התמחרות בין קבוצת לוינשטיין לבין אזרואל, שהודיע כי הוא מוכן לרכוש את המפעל ב-200 מיליון שקל • עם זאת, משקיע בטבע העלה טענה כי התנהלות החברה מצדיקה הגשת תביעה נגזרת מצד משקיעים

מפעל טבע בהר חוצבים / צילום: איל יצהר
מפעל טבע בהר חוצבים / צילום: איל יצהר

ניצחון לקבוצת לוינשטיין: בהמלצת שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב מיכל עמית אניסמן, נמחקה התביעה שהוגשה נגד זכייתה של קבוצת לוינשטיין במפעל הטבליות של חברת טבע בהר חוצבים תמורת 171 מיליון שקל. בנוסף נדחתה הבקשה להוצאת צו מניעה זמני נגד זכייתה של לוינשטיין במפעל.

בתביעה טען איש העסקים היהודי-צרפתי מאיר אזרואל כי למרות שהביע נכונות לקיים התמחרות ולהעלות את הצעתו לרכישת המפעל למחיר מינימום של 181 מיליון שקל, העדיפה טבע את הצעתה של לוינשטיין.

טבע טענה מנגד כי הצעתו של אזרואל, שהוגשה עד למועד האחרון שנקבע, הייתה נמוכה מזו של לוינשטיין ועמדה על 161 מיליון שקל, ועל כן טבע לא יכלה לקבל הצעה גבוהה יותר לאחר המועד שנקבע.

בדיון שהתקיים אתמול (ג') בבית המשפט המליץ בית המשפט למחוק את התביעה. יחד עם זאת, בדיון נשמעה טענה מצד משקיע במניות חברת טבע, עו"ד טל בננסון, שטען כי התנהלותה של טבע, ובחירתה שלא למקסם את התמורה בגין נכסיה, מצדיקה הגשת תביעה נגזרת מצד משקיעים במניות החברה. "מובהר בזאת כי האפשרות להגיש תביעה נגזרת הועלתה במסגרת הדיון ללא הבעת עמדה", קבעה השופטת אניסמן בהמשך למחיקת התביעה ולחיוב התובע בהוצאות.