נמכרת בכושר שיא: הרווח הנקי של מלאנוקס זינק ב-68% ברבעון הראשון של 2019

מלאנוקס עקפה את תחזיות השוק והאנליסטים בהכנסות וברווח למניה ברבעון • המנכ"ל איל וולדמן, שצפוי לקבל כרבע מיליארד דולר בעסקת המכירה לאנבידיה: "עם עוד חידושים בדרך, מלאנוקס ממוקמת היטב כדי להמשיך את מסלול הצמיחה שלה" • החברה נסחרת בשווי של 6.5 מיליארד דולר בנאסד"ק, כשמחיר המניה כ-119 דולר, לעומת מחיר של 125 דולר שנקבע בעסקת אנבידיה בחודש שעבר

איל וולדמן (מימין), מנכ"ל ומייסד מלאנוקס, וג'נסן הואנג, מנכ"ל ומייסד אנבידיה / צילום: כדיה לוי
איל וולדמן (מימין), מנכ"ל ומייסד מלאנוקס, וג'נסן הואנג, מנכ"ל ומייסד אנבידיה / צילום: כדיה לוי

חברת הטכנולוגיה מלאנוקס , אשר נרכשת על ידי אנבידיה  בעסקה של 6.9 מיליארד דולר, פרסמה אתמול לאחר סיום המסחר בוול סטריט את דוחות הרבעון הראשון של 2019, בהם עקפה את תחזיות האנליסטים.

החברה רשמה ברבעון הכנסות של 305 מיליון דולר - גבוה בכ-5 מיליון דולר מתחזיות השוק, ונתון המשקף צמיחה של 22% ביחס לרבעון המקביל ב-2018. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) נרשם רווח נקי בגובה 48.6 מיליון דולר, עלייה של 28.5% לעומת הרבעון המקביל.

על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים הכוללים תגמולים הוניים לעובדים והפחתות של נכסים בלתי מוחשיים, הרווחיות הגולמית הייתה 68% לעומת 69% ברבעון המקביל, אך הרווח התפעולי זינק ב-66% ל-86.3 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה מלאנוקס רווח נקי של 86.5 מיליון דולר, עלייה של 68%. הרווח הנקי למניה הגיע ל-1.59 דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו ל-1.45 דולר בלבד.

במהלך הרבעון ייצרה מלאנוקס 88.4 מיליון דולר מפעילות שוטפת. מאזן החברה מגלה גם שהיא הכירה בסכום של 16.9 מיליון דולר ממכירת חלקה בחברה פרטית שבה השקיעה. בסיום הרבעון היו למלאנוקס בקופה 553 מיליון דולר במזומנים והשקעות.

תוצאות הרבעון של מלאנוקס
 תוצאות הרבעון של מלאנוקס

מלאנוקס מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה, בטכנולוגיות Ethernet ו-InfiniBand. החברה נסחרת כיום בשווי של 6.5 מיליארד דולר בנאסד"ק, כשמחיר המניה שלה עומד על כ-119 דולר, לעומת מחיר של 125 דולר שנקבע בעסקת אנבידיה שנחתמה בחודש שעבר (ואמורה להיסגר עד סוף השנה). הפער משקף את הזהירות של המשקיעים בנוגע להשלמת העסקה, שכפופה לקבלת אישורים הן מבעלי המניות של מלאנוקס והן אישורים רגולטוריים שונים ברחבי העולם.

כאמור, היקף העסקה הוא 6.9 מיליארד דולר, או כ-6.3 מיליארד דולר בנטרול המזומנים בקופת מלאנוקס. בשל הרכישה הצפויה, מלאנוקס הפסיקה למסור תחזיות לעתיד.

"כל קווי המוצרים שלנו צמחו ברצף"

"מלאנוקס הציגה הכנסות שיא ברבעון הראשון, והשיגה גידול של 5% בהשוואה לרבעון קודם וגידול של 22% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד. כל קווי המוצרים שלנו צמחו ברצף, דבר המציג את יתרונותיה של אסטרטגיית מרכז הנתונים המגוונת שלנו", אמר איל וולדמן, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס. וולדמן צפוי לקבל עם השלמת העסקה כרבע מיליארד דולר עבור מניות מלאנוקס בהן הוא מחזיק (כ-3.4%) ותגמולים שקשורים להעברת השליטה בחברה.

"לאורך כל קווי מוצרי האינפיניבנד והאית'רנט, החדשנות שלנו היא המניעה את המשך מובילות השוק שלנו. פתרונות ה-200 גיגהביט HDR אינפיניבנד שלנו מאיצים את מחשבי העל המהירים בעולם ומניעים את צמיחתו הכוללת של האינפיניבנד. במהלך הרבעון הראשון, HDR אינפיניבנד חיבר בין עשרות אלפי נקודות קצה של מחשבי על, Hyperscale ומרכזי נתונים בענן מסביב לעולם, והשיג ביצועים פורצי דרך".

וולדמן הוסיף שבחברה גם מעודדים מהאימוץ של מערכת BlueField System-on-a-Chip וטכנולוגיית ה-SmartNIC. "עם עוד חידושים בדרך, מלאנוקס ממוקמת היטב כדי להמשיך את מסלול הצמיחה שלה", אמר.