הליך בחירת המנכ"ל למועצה לצרכנות יידחה שוב

(עדכון) - לאחרונה מונה יו"ר המועצה עופר מרום למנכ"ל בפועל, וזאת עד לאיתור מנכ"ל קבוע - אלא שאיתור כזה לא יתרחש בקרוב • הסיבה: בדירקטוריון המועצה לצרכנות שוב אין קווארום שיכול לאפשר את תחילת הליך האיתור לתפקיד המנכ"ל, תפקיד שמאז מרץ 2018 לא אויש

עופר מרום / צילום: דוברות המועצה לצרכנות
עופר מרום / צילום: דוברות המועצה לצרכנות

הליך בחירת המנכ"ל למועצה לצרכנות יידחה שוב. מסתבר כי לאחרונה מונה יו"ר דירקטוריון המועצה עופר מרום למנכ"ל בפועל, וזאת עד לאיתור מנכ"ל קבוע. אלא שאיתור כזה לא יתרחש בקרוב - הסיבה: בדירקטוריון המועצה לצרכנות שוב אין קווארום שיכול לאפשר את תחילת הליך האיתור לתפקיד המנכ"ל, תפקיד שמאז שעזב במפתיע בחודש מרץ 2018, המנכ"ל האחרון שכיהן בתפקיד ג'וש גולדשמיד - לא אויש.

בחודש נובמבר האחרון פרסמה המועצה לצרכנות כי היא גייסה חברת דירקטוריון נוספת, שישית במספר (מתוך תקן של 11 חברים) - ד"ר אורית דייגי אפשטיין. אלא שכעבור חודשים ספורים דייגי אפשטיין הספיקה להצטרף לרשימת הפורשים מהמועצה לצרכנות.

בין היתר פרשה היו"רית לשעבר, אורנית רז; חבר הדירקטוריון שייצג את הציבור, העיתונאי יעקב אייכלר; חברת הדירקטוריון דלית שטאובר, לשעבר מנכ"לית משרד החינוך; וחברת דירקטוריון נוספת, עו"ד רחל בן-ארי.

עוד בין הפורשים: עו"ד זאב פרידמן, שכיהן שיועץ המשפטי; סמנכ"ל המועצה ערן וולף, שכיהן חודשים ספורים בלבד; ודוברת המועצה, נורית לב.

העוזבים לא חסכו ביקורת מהתנהלות המועצה. אורנית רז כתבה במכתב ההתפטרות שהגישה באוגוסט האחרון לשר הכלכלה אלי כהן: "בתקופה האחרונה, מתרחשים במועצה, למורת-רוחי, אירועים שונים הנוגדים את ערכיי ואת תפיסת עולמי".

במכתב ההתפטרות ששיגר אייכלר גם הוא בחודש אוגוסט האחרון לשר כהן, הוא מתח ביקורת על התנהלות יו"ר הדירקטוריון מרום, ש"גרמה לפרישת בכירים מהמועצה".