טוויטר עקפה את התחזיות; המניה מזנקת במסחר המקדים

הרווח למניה של הרשת החברתית ברבעון הראשון של השנה עמד על 37 סנט, לעומת ציפיות לרווח של 15 סנט למניה • הכנסות טוויטר צמחו ב-18% והרווח הנקי זינק פי 3

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר / צילום: מייק בלייק, רויטרס
ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר / צילום: מייק בלייק, רויטרס

טוויטר פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2019 עם רווח של 37 סנט למניה, מעל ציפיות האנליסטים לרווח של 15 סנט למניה. גם הכנסות החברה היו גבוהות מהצפוי - 787 מיליון דולר לעומת ציפיות ל-776 מיליון דולר המהוות צמיחה של 18% לעומת שנה שעברה. הרווח הנקי של טוויטר לרבעון הוא 190 מיליון דולר, לעומת 60 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.

מניית טוויטר  עולה ב-8% במסחר המקדים בעקבות פרסום הדוחות. לפני פרסום הדוחות החברה נסחרה לפי שווי של 26 מיליארד דולר.

מספר המשתמשים החודשיים בפלטפורמה עומד ברבעון זה על 330 מיליון - מעל הציפיות ל-318 מיליון משתמשים. זהו הרבעון האחרון שבו טוויטר מדווחת על המשתמשים החודשיים שלה. החל מהרבעון הבא תדווח רק על מספר המשתמשים היומיים ש"מאפשרים מוניטיזציה" - שהם לדבריה משתמשים שמתחברים לטוויטר דרך האתר או האפליקציה וכך ניתן להראות להם מודעות. ברבעון זה מספרם עמד על 134 מיליון משתמשים, בהשוואה ל-120 מיליון לפני שנה. ברבעון הרביעי, טוויטר דיווחה על 126 מיליון משתמשים יומיים. ברבעון זה 28 מיליון מתוך המשתמשים היומיים של טוויטר הגיעו מארה"ב ו-105 מיליון משתמשים יומיים הם בינלאומיים. השינוי בשיטת הדיווח הגיע לאחר שטוויטר לא עמדה בציפיות למספר המשתמשים החודשיים במשך מספר רבעונים, לאחר שהחלה במאמציה ל"שיפור הבריאות של השיח בפלטפורמה" ובמחיקה של משתמשים מזויפים מהפלטפורמה שפגע במניין המשתמשים.

טוויטר חוזה כי ברבעון השני תכניס בין 770 ל-830 מיליון דולר, ומנכ"ל החברה ג'ק דורסי הצהיר כי טוויטר "נוקטת בגישה פרואקטיבית יותר" לגבי משתמשים שמשתמשים לרעה בפלטפורמה. "אנחנו נוקטים בפעולה עוד לפני שניצול לרעה מתרחש", הצהיר דורסי.