תוצאות טובות לפייסבוק בצל קנס ענק של רשות הסחר הפדרלית

פייסבוק מסכמת את הרבעון הראשון של 2019 עם גידול בהכנסות אך החמצה בשורת הרווח בצל הפרשות של 3 מיליארד דולר לקנס צפוי של רשות הסחר הפדרלית • המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג / צילום: Shutterstock
מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג / צילום: Shutterstock

חברת פייסבוק  הציגה תוצאות מעורבות ברבעון הראשון של 2019: הכנסות החברה עמדו על 15 מיליארד דולר, בדומה לתחזיות האנליסטים - צמיחה של 26% בהשוואה לרבעון המקביל; ואולם החברה פספסה את תחזיות הרווח מכיוון שהקצתה 3 מיליארד דולר להוצאות משפטיות הנוגעות לחקירת רשות הסחר הפדרלית בנוגע לסוגיות פרטיות בפרשת קיימברידג' אנליטיקה. כך, הרווח הנקי למניה עמד על 85 סנט, מתחת לציפיות האנליסטים לרווח של 1.63 דולר למניה. הרווח הנקי עמד על 2.5 מיליארד דולר, כמחצית מהרווח הנקי ברבעון המקביל. המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר.

בפייסבוק עדכנו כי ההוצאות המשפטיות עלולות להגיע עד ל-5 מיליארד דולר. בניכוי אותן הוצאות, שולי הרווח התפעוליים של החברה, ששיעורם הוא 22% ברבעון זה, היו 42%; הרווח למניה היה גבוה ב-1.04 דולר. בנטרול ההוצאות המשפטיות הללו, הרווח למניה היה עומד על 1.89 דולר למניה, לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 1.63 דולר למניה. כלומר, מבחינת פעילות שוטפת, פייסבוק הפתיעה לטובה.

פייסבוק סובלת מהאטה בצמיחה בהכנסות, שצפויה לפי החברה להימשך גם ב-2019. לשם השוואה - בעוד שהעלייה בהכנסות ברבעון זה היא 26% לעומת הרבעון המקביל, ברבעון הרביעי של 2018 עמד שיעור הצמיחה על 30%, וברבעון שלפניו הוא היה 33%.

מספר המשתמשים היומיים בפלטפורמה: מספרם עומד על 1.56 מיליארד בהתאם לציפיות, וגם מספר המשתמשים החודשיים הוא 2.38 מיליארד, קרוב לציפיות ל-2.37 מיליארד. ההכנסה הממוצעת למשתמש היא 6.42 דולר, מעט מעל הציפיות ל-6.39 דולר למשתמש.

מספר המשתמשים החודשיים ב"משפחת האפליקציות" של פייסבוק, הכוללת את פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ ומסנג'ר, הוא 2.7 מיליארד, ולא השתנה מאז הרבעון הרביעי של 2018. מספר המשתמשים היומיים באירופה צמח בארבעה מיליון בהשוואה לרבעון הרביעי ועומד כעת על 286 מיליון, בעוד שמספר המשתמשים היומיים בארה"ב וקנדה נותר ללא שינוי ועומד על 186 מיליון. הצמיחה הגדולה ביותר, כמו ברבעונים קודמים, הייתה באזור אסיה-פסיפיק, שבו מספר המשתמשים היומיים צמח ל-600 מיליון, צמיחה של 23 מיליון משתמשים בהשוואה לרבעון הרביעי.

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, הצהיר עם פרסום הדוחות כי "היה לנו רבעון טוב, והעסק והקהילה שלנו ממשיכים לצמוח. התמקדנו בבניית החזון שלנו, שמתמקד בפרטיות בתור העתיד של רשתות חברתיות, ואנחנו פועלים כדי לטפל בסוגיות חשובות ברחבי העולם".