סמסונג: נשקיע בעשור הקרוב 116 מיליארד דולר בפעילות הסמיקונדקטור

סמסונג הדרום-קוריאנית היא מובילה עולמית בתחום ייצור שבבי זיכרון • ההשקעה נועדה להרחיב את תחומי פעילותה לענפים נוספים של עולם הסמיקונדקטור, כדי להגביר את התחרות מול ענקיות השבבים העולמיות TSMC הטיוואנית, אינטל וקוואלקום

סמסונג / צילום: רויטרס
סמסונג / צילום: רויטרס

חברת סמסונג מחממת את התחרות בעולם הסמיקונדקטור. ענקית האלקטרוניקה, המובילה העולמית בתחום ייצור שבבי הזיכרון (DRAM), הודיעה כי תשקיע 116 מיליארד דולר בהתרחבות לענפים נוספים בעולם הסמיקונדקטור - כך דווח היום (ד') בבלומברג.

במסגרת התוכנית תיצור סמסונג 15 אלף משרות הן בתחום המחקר והן בתחום הייצור. ההודעה של סמסונג פרסמה את ההודעה ימים ספורים לאחר שדווח כי תדחה את השקת הטלפון המתקפל שלה "גלקסי פולד" בעקבות תקלות.

בהודעת החברה נכתב כי "ההשקעה נועדה לסייע לחברה להשיג את מטרתה להפוך עד 2030 למובילה עולמית לא רק בשבבי זיכרון אלא גם בתחום השבבים הלוגיים". הכוונה בשבבים לוגיים היא לשבבים מתוחכמים המבצעים פעולות עיבוד, וזאת לעומת חיישנים (סנסורים) או שבבי זיכרון המאחסנים מידע.

שבבי הזיכרון של סמסונג משמשים במגוון רחב של מכשירים החל מטלפונים סלולריים ועד שרתים. מכירות השבבים מסוג זה היוו ברבעון האחרון של 2018 כ-87% מכלל מכירות השבבים של סמסונג, על-פי נתוני HS Markit.

ההשקעה, שתיפרס על פני העשור הקרוב, תחריף את התחרות של הענקית מדרום קוריאה מול ענקיות השבבים העולמיות, הן בתחום התכנון והן בתחום הייצור - ובראשן אינטל, ששולטת בשוק המעבדים למחשבים ושרתים; קוואלקום, ששולטת בשוק המעבדים לטלפונים ניידים; ו-TSMC הטיוואנית. האחרונה היא מובילה העולמית בתחום ייצור השבבים בפועל עבור חברות אחרות שמתכננות אותם, כמו קוואלקום, אפל ווואווי.

המהלך נועד לחזק עוד יותר את מעמדה של סמסונג, שכבר כיום ניצבת בראש טבלת יצרניות השבבים העולמיות, לאחר שב-2017 היא הדיחה מהמקום הראשון את אינטל בו היא המשיכה לאחוז גם ב-2018. ואולם על-פי IC Insights, ההאטה במכירות הטלפונים הניידים צפויה להחזיר אותה השנה למקום השני.

סמסונג היא גם קניינית השבבים הגדולה בעולם עם נתח שוק של 9.1%, על פי גרטנר, כשמעט אחריה מדורגת אפל עם 8.8%; ובמקום השלישי, בפער גדול, וואווי הסינית עם 4.4%.

ההודעה של סמסונג מצטרפת להתפתחויות נוספות שאינן מבשרות טוב למתחרה אינטל (שמתכננת ומייצרת בעצמה את שבביה). לפני כשבוע הודיעה אינטל כי היא נוטשת את תחום המודמים הסלולריים לדור החמישי ותתמקד במודמים לסלולר בדור הרביעי ובמודמים לדור החמישי לשוק המחשבים האישיים. במקביל הודיעו אפל וקוואלקום כי הן יישבו סוף-סוף את סכסוך הפטנטים ארוך-השנים שלהן. בכך הן מקרבות את הופעתם בשוק של מכשירים סלולריים עם מודם לדור החמישי בסלולר.