אל על מתחדשת במטוס מאויר לקראת הפעלת הטיסות לסן פרנסיסקו ולווגאס

מטוס הדרימליינר "חיפה" עוצב עם איורים של היעדים החדשים ע"י המאייר שי ודל והארט דירקטור אמיר אסייג, והם עוטפים כמחצית משטח גוף המטוס

מטוס הדרימליינר המאויר של אל על / צילום: יוחאי מוסי, בר סטפנסקי
מטוס הדרימליינר המאויר של אל על / צילום: יוחאי מוסי, בר סטפנסקי

יצירתיות באל על: לרגל השקת הקווים החדש של אל על לסן פרנסיסקו וללאס וגאס, עוצב מטוס הדרימליינר "חיפה" עם איורים של היעדים החדשים.

האיורים עוצבו על-ידי המאייר שי ודל והארט דירקטור אמיר אסייג, והם עוטפים כמחצית משטח גוף המטוס: צד אחד מוקדש לאיור המזוהה עם העיר סן פרנסיסקו, ובצד השני האיור מהווה מחווה ללאס וגאס.

העיצוב הותקן על-ידי עובדי חטיבת תחזוקה והנדסה של אל על יחד עם צוות מחברת ADHETEC שהגיע מצרפת במסגרת פרויקט שהוא יוצא דופן בעולם התעופה הישראלי, אך הוא קיים בכמה חברות תעופה בולטות, לרוב במסגרת מחוות או שיתופי-פעולה/חסויות. בין היתר למשל עיצבה בשעתו חברת התעופה היפנית אול ניפון איירוויז ANA מטוס שבחוץ ובפנים עוצב באווירת מלחמת הכוכבים, ומטוס אחר עוצב ברוח הסדרה פוקימון. לבריסל איירליינס יש מטוסים מאוירים של דרדסים, שאף נוחתים מעת לעת בנתב"ג.

חברת התעופה הסינית היינאן איירליינס עיצבה מטוס ברוח הסרט "קונג-פו פנדה", חברת EVA מטאיוואן מזוהה עם איורי הלו קיטי על גוף המטוסים שלה, חברת ווסטרן פסיפיק צבעה מטוסים במחווה לסדרה האלמותית "משפחת סימפסון", וצ'יינה איסטרן הלכה על מחווה לסרט של "צעצוע של סיפור". כעת מצטרפת אל על למועדון של חברות התעופה המציגות גימיק בדמות מטוסים מעוצבים ומאוירים, אמנם ברוח שמרנית יותר אך מרשימה בהחלט.

טיסת הבכורה של אל על לסן פרנסיסקו תמריא ב-13 במאי 2019, וחודש לאחר מכן תבצע החברה את טיסת הבכורה שלה ללאס וגאס. טיסות ישירות לסן פרנסיסקו מבצעת כיום יונייטד בלבד, וכעת תיפתח תחרות בקו באמצעות אל על. יונייטד עצמה צפויה להשיק בקרוב טיסות לוושינגטון. לווגאס תהיה אל על החברה היחידה המבצעת טיסות ישירות בקו.

במסגרת העמקת פעילות הטיסות לצפון אמריקה תשיק אל על טיסה זמנית לאורלנדו, קו ישיר שיופעל בחודשים יולי-אוגוסט, וקו ישיר לשיקגו המתוכנן להתחיל לפעול במרץ 2020.