מניית מישורים זינקה; הוארכה האופציה של שניידר לרכישת החזקות שותפו בלוטרייך

מניית חברת הנדל"ן מישורים זינקה במחזור מסחר ער • עם סיום המסחר במישורים הבהירו כי שניידר "טרם הודיע על מימוש אופציית ה-Call לרכישת מניותיו של בלוטרייך בחברה"

מניית חברת הנדל"ן מישורים  מזנקת בכ-15% במחזור מסחר ער (יחסית לממוצע שלה), לאחר שדיווחה בשבוע שעבר על הארכה בחודש נוסף של תקופת מימוש האופציה שניתנה לאלכס שניידר לרכוש את חלקו של מייסד החברה, גיל בלוטרייך

ביום שלישי האחרון עדכנה מישורים כי צמד בעלי השליטה, בלוטרייך ושניידר, "הסכימו להאריך את תקופת מימוש אופציית ה-Call שהעניק בלוטרייך לשניידר לרכישת כל מניותיו בחברה ב-30 ימים נוספים", עד לתאריך 26.5. מדובר באופציה שעליה סיכמו צמד בעלי השליטה במישורים בסוף 2018, אשר אפשרה את סיום הסכסוך שנחשף ביניהם זמן קצר טרם לכך. בנובמבר האחרון טען שניידר שבלוטרייך הפר את חובותיו לחברה כדירקטור וכבעל שליטה, ואילו בלוטרייך טען כי שניידר התערב באופן פעיל ופסול בניהול השוטף.

במסגרת האופציה שהוענקה לשניידר, המיליארדר היהודי-קנדי (שהפך מוכר בישראל כשרכש בעשור שעבר את מועדון הכדורגל מכבי תל אביב), הוא יוכל לרכוש את מלוא מניותיו של בלוטרייך במישורים (כ-38%) בהשקעה של כ-130 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של 11.5 שקל - גבוה בכ-40% משווייה אחרי העליות היום.

בסך הכול, מאז נחשף הסכסוך בין השניים, שגרר ירידות חדות במניה - שבהמשך תוקנו בחדות בעקבות ההבנות בין השניים - הוסיפה מניית מישורים לערכה כ-20% והיא משקפת לחברה שווי של כ-240 מיליון שקל.

שניידר נכנס להשקעה במישורים בסוף 2015, כשהשקיע כ-40 מיליון שקל בהנפקה פרטית שביצעה לו מישורים לפי מחיר מניה של 6 שקלים, ובנובמבר 2016 הפך לשותף שווה של בלוטרייך בהחזקות, כשרכש כ-16% ממניות החברה מידי שותפו תמורת כ-45 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של 9.5 שקלים. עיקר פעילותה של מישורים מתרכז בייזום ונדל"ן מניב בישראל, בארה"ב ובקנדה (באמצעות החברה הבת סקייליין). 

עם סיום המסחר במישורים הבהירו כי שניידר "טרם הודיע על מימוש אופציית ה-Call לרכישת מניותיו של בלוטרייך בחברה", וכי "למיטב ידיעת החברה, בין בעלי השליטה מתנהלים מגעים, אולם כפי שנמסר לחברה, אין כל ודאות שיבשילו לכדי הסכם, שהאופציה תמומש או שתתבצע כל עסקה בין בעלי השליטה".