"מצאתי חיבור בין פסיכולוגיה, משפטים ומדעי המחשב"

היא רק בת 25, עלתה לארץ לפני שבע שנים, והיום היא מהנדסת חדשנות וחוקרת שמפתחת אבטחת סייבר לרכבים אוטונומיים • הכירו את שולי פינלי, הכוכבת של קרמבה סקיוריטי שהגיעה מאל.איי

שולי פינלי /  צילום: אופיר נשר
שולי פינלי / צילום: אופיר נשר

■ שולי פינלי, בת 25 מהנדסת חדשנות וחוקרת בקרמבה

טווח שכר: 23-18 אלף שקל

איפה אני תופסת אותך ומה כולל התפקיד שלך?

"בדיוק חזרתי מלוס אנג'לס. ההורים שלי גרים שם וביקרתי אותם בחג. זה היה ספונטני, קצר וכיף. לפני 25 שנה הם הקימו שם בית כנסת ומרכז קהילתי יהודי, כשאמא שלי הייתה בהריון איתי. הם הכירו בבליינד דייט - אמא שלי גדלה באילת ועברה לארה"ב, שם חברה אמרה לה שהיא חייבת להכיר סטודנט ג'ינג'י שעושה דוקטורט באתיקה חברתית ודת. הדייט הצליח.

לפני שבע שנים עליתי ארצה, והיום אני עובדת בקרמבה שעושה משהו סופר מגניב - אבטחת סייבר לרכבים אוטונומיים. כלי הרכב צריכים להיות בטיחותיים על הכביש, אבל גם צריך לדאוג לאבטחת המידע מהם. אני עובדת על מוצר בשם Threat Hive , ואוספת מידע על התרחשויות בעולם הסייבר שעלולות להוות סכנה".

 איך הגעת לתפקיד וכמה זמן את בחברה?

"אני פה שנתיים ולפני שהתחלתי את התואר במדעי המחשב בבית הספר הבינלאומי בבינתחומי, עסקתי במודיעין עסקי. בקרמבה חיפשו אנליסט דרך המשקיע שלהם והגיעו אלי. התלבטתי, כי הייתי ואני עדיין, סטודנטית. החלטתי רק לבוא ולשמוע והתאהבתי בחברה. אני שם למרות הקושי לעבוד במקביל ללימודים".

איך התקבלה ההחלטה לעלות לישראל?

"עליתי במסגרת גרעין צבר לנוער, והתגייסתי לצבא. זכיתי לשירות משמעותי ומהנה במודיעין, מה שהעניק לי גם את ההזדמנות להגיע לתחום המודיעין העסקי באזרחות".

תמיד הייתה לך גם חיבה לטכנולוגיה?

"הו, ממש לא. חוץ מחוג רובוטיקה בכיתה ו', הנטייה הטבעית שלי היא תמיד פסיכולוגיה ופילוסופיה. זה היה החינוך שקיבלתי. אבל היום כבר מצאתי הרבה מקבילות בין פסיכולוגיה, משפטים ומדעי המחשב. כולם מסתמכים על עקרונות, על איך לבחון מקרי קצה וכיו"ב. היום אני בסמסטר האחרון ובינתיים זכיתי בהאקתונים, אחד מהם של חברת טבע".

מאיפה העברית הטובה?

"מאמא. היא התעקשה שנדבר עברית בבית. העברית השתפרה מאז שהגעתי, אבל היה לי בסיס טוב. אבא שלי למד עברית בהסמכה שלו לרבנות בארה"ב, אז העברית שלו בהתאם - קצת מסורתית".

מה את עושה כשאת לא בעבודה?

"נותר מעט מאוד זמן בו אני לא בעבודה ולא בלימודים. אפשר להגיד שאני חובבת רצינית של רכיבה על אופניים, ריצות למרחקים ארוכים ויוגה".

את דתיה?

"היהדות היא דרך החיים שלי, גם אם זה לא מתבטא בצורה בה בישראל נוטים להגדיר דתיות". 

איפה תהיי בעוד חמש שנים מהיום?

"קרמבה מעודדת אותי להתפתח בחברה בכל כיוון שאני רוצה. אני חושבת שאני טובה בניהול ובתקשורת עם אנשים. אשמח לנהל צוות או מוצר. אני טובה בלתקשר ולפתור בעיות".