המפרסמים לא קנו - וטרגט ספיריט נאלצה להוריד את מחירי החסויות לאירוויזיון

חברת טרגט ספיריט, המחזיקה בזיכיון על שיווק זמן האוויר של תאגיד השידור "כאן", הודיעה על הוזלה דרמטית של חבילות הפרסום לאירועי האירוויזיון, וזאת בשל חוסר ביקוש מצד המפרסמים • המחיר ירד כעת מ-400 אלף שקל לכ-250 אלף שקל לחבילה

קובי מרימי, נציג ישראל לאירוויזיון 2019 / צילום מסך: מתוך יוטיוב
קובי מרימי, נציג ישראל לאירוויזיון 2019 / צילום מסך: מתוך יוטיוב

לא רק מכירת הכרטיסים לתחרות האירוויזיון מקרטעת ולא עונה על הציפיות - גם מכירת זמן הפרסום לא עולה יפה. ל"גלובס" נודע כי חברת טרגט ספיריט, המחזיקה בזיכיון על שיווק זמן האוויר של תאגיד השידור הציבורי "כאן", הודיעה בימים האחרונים על הוזלה דרמטית של חבילות הפרסום לאירועי התחרות, וזאת בשל חוסר ביקוש מצד המפרסמים. המחיר יירד כעת לכ-250 אלף שקל לחבילה, לעומת 400 אלף שקל שביקשה החברה עד כה. 

כפי שנחשף ב"גלובס" לפני כשבועיים, בטרגט החלו לשווק את חבילות הפרסום סמוך יחסית למועד האירוויזיון והציעו חבילת חסות לשני חצאי הגמר והגמר, הכוללת 9 הופעות באורך של 6 שניות כל אחת. 

בדומה לחבילות הפרסום ששווקו במסגרת המונדיאל, שגם אותן שיווקה טרגט, גם כאן הכוונה לפנות בעיקר למפרסמים גדולים ולהימנע מהצפת המסך בחסויות. אז, אגב, זכתה טרגט למחמאות על השיווק הן בשל ההיערכות המוקדמת והעובדה שהחבילות שווקו זמן רב מראש, והן בשל התמחור שנתפס אז כסביר.

נזכיר כי הפרסום באירוויזיון מוגבל הן בשל סוג הפרסום המותר בתאגיד השידור הציבורי לאורך כל השנה (איסור לפרסם פרסומות ואישור לפרסם חסויות); וכן בשל המגבלות שמטיל תאגיד השידור האירופי (EBU), שמגדיר בעצמו את זמני הפרסום ואורך הברייקים. בשל כך העריכו בחברה כי יצליחו לשווק 20 חבילות חסות לכל היותר.

נציין כי מספר הצופים באירוויזיון 2018 שנערך בליסבון, פורטוגל, עמד על כ-186 מיליון איש, ובישראל צפו בו בנקודת השיא כ-1.3 מיליון איש - רייטינג של כ-46% בקרב משקי-הבית היהודיים. נראה כי בטרגט סברו כי הנתונים האלה יאפשרו להם לשווק בקלות יחסית את החבילות, אבל בין הציפיות למציאות התגלה כאמור פער גדול - ועד כה לא נרכשה אפילו לא חבילה אחת. 

מטרגט נמסר בתגובה: "מחירי החבילות לפרסום באירוויזיון עודכנו לאחרונה, ומחירן כ-300 אלף שקל. העדכון נועד להתאים את תכולת החבילות למחיר המשקף את ערכן למפרסמים והכולל פרמיה עקב היות האירוע ייחודי. האירוויזיון צפוי להיות אירוע המדיה הגדול של השנה, ושלושת אירועיו ירכזו את מלא תשומת-הלב והצפייה בימים שבין 14-18 במאי. החשיפה, מגוון הקהלים ו'הישראליות' שתבוא לידי ביטוי בהנחיה ובהופעות האורחים היא ייחודית ובלעדית".