בזק | בלעדי

קשת 12 וליאוניד נבזלין בוחנים את רכישת וואלה

עפ"י הערכות, נבזלין, מבעלי קבוצת "הארץ" ומגזין "ליברל", מעוניין להשתמש בפלטפורמה של וואלה כדי לחזק את התשתית של המגזין שבבעלותו • גם רשת 13 נחשבת עדיין למועמדת משמעותית לרכישת האתר מידי קבוצת בזק

ליאוניד נבזלין / צילום: יונתן בלום
ליאוניד נבזלין / צילום: יונתן בלום

המרוץ לרכישת וואלה מתחמם? ל"גלובס" נודע כי פרט לרשת 13, שמנהלת עם בזק משא-ומתן ארוך לרכישת האתר, בוחנים כעת את האפשרות גם קבוצת קשת 12 ואיש העסקים והמו"ל ליאוניד נבזלין, מבעלי קבוצת "הארץ" ומגזין "ליברל".

מכירת וואלה עברה בחודשים האחרונים מהמורות לא פשוטות. האתר נמצא על המדף כבר כמעט שנה, ולצורך מכירתו נעזרה קבוצת בזק, שמחזיקה ב-100% ממניות האתר, בשירותיו של בנק ההשקעות ווליו בייס.

מנכ"ל וואלה אילן ישועה ניסה לקדם את המכירה ונפגש בעבר עם גופי תקשורת, בהם רשת (לפני המיזוג עם ערוץ עשר) וקבוצת RGE, ששלטה באותו הזמן בערוץ עשר. ישועה נפגש גם עם אלי עזור, ששולט בין השאר ב"מעריב", וגם עם נציגים של "ישראל היום".

בחודש יוני 2018 פורסם ב"גלובס" כי בזק שוקלת למכור את ההחזקה שלה באתר וואלה תמורת יותר מ-200 מיליון שקל. אולם עם הזמן נראה כי בקבוצה הבינו כי קיים פער משמעותי בין הציפיות מהמכירה לבין ההצעות שיקבלו בפועל. למעשה, פרט לאלי עזור, שהגיש הצעה שנתפסה בבזק כ"מעליבה", לא הציעה אף קבוצה הצעה שאפילו התקרבה לציפיות.

ל"גלובס" נודע כי לאחרונה נפרדה בזק מבנק ההשקעות שליווה אותה, ועניין המכירה עבר ישירות לידיו של שלמה רודב, יו"ר קבוצת בזק, שמקדם אותה לצד אילן ישועה. נראה כי השניים שאפו להגדיל את מאגר קונים הפוטנציאליים וביצעו פניות יזומות למספר גורמים בשוק.

כאמור, גם רשת 13 נחשבת עדיין למועמדת משמעותית לרכישת אתר וואלה. כפי שנחשף ב"גלובס", לאחרונה רשת 13 חידשה את המגעים, והצדדים נפגשו מספר פעמים, אך עדיין יש ביניהם פערים גדולים, ולכן גם אין ודאות שהעסקה תצא לפועל.

לכאורה החיבור המתבקש עם וואלה הוא בין גורם מדיה שיש לו תוכן אך אין לו זרוע דיגיטלית חזקה, כמו "ליברל" או רשת 13. במובן הזה מפתיע לפגוש את קשת במשחק, שכן לקבוצה יש זרוע דיגיטלית חזקה - מאקו - שבה הושקעו כבר מיליוני שקלים, והיא נחשבת לזרוע רווחית ואסטרטגית. עם זאת, נזכיר כי וואלה מביאה עימה, גם לאחר השחיקה במעמדה, טראפיק משמעותי מאוד. 

הכוונה למכור את וואלה מגיעה לאחר טלטלה שעבר האתר בשל "תיק 4000". על-פי החשד, ראש הממשלה בנימין נתניהו ניהל מערכת יחסים שוחדית עם שאול אלוביץ, בעל השליטה בבזק לשעבר, על-מנת להשפיע על הסיקור שמקבלים נתניהו ורעייתו. נתניהו ואלוביץ מכחישים את החשדות נגדם. 

גורם בקבוצת נבזלין מסר בתגובה: "לא התקיים משא-ומתן לרכישת וואלה". בקבוצת בזק ובמגזין "ליברל" בחרו שלא להגיב. גם בקשת 12 סירבו להגיב. 

*** חזקת החפות: ראש הממשלה בנימין נתניהו ואיש העסקים שאול אלוביץ מכחישים את העבירות המיוחסות להם במסגרת החקירות שהתנהלו נגדם. נתניהו ואלוביץ לא הורשעו בכל עבירה, ויודגש כי גם לאחר ההחלטה על הגשת כתב אישום נגדם, בכפוף לשימוע, הם זכאי ליהנות מחזקת החפות.