פוקרד של אלרון לא תערוך ניסוי קליני בשלב זה; בוחנת השלכות להמשך

פוקרד, שבה אלרון מחזיקה ב-70%, נתקלה בקשיים בפיתוח הגרסה המסחרית של מוצר לאבחון דלקות בדרכי השתן • מניית אלרון מאבדת מעל ל-3%

מניית חברת האחזקות אלרון  יורדת כעת בכ-3.3% לאור הודעה כי החברה הבת פוקרד לא תצא לניסוי קליני בשלב זה. אלרון הודיעה כי פוקרד תבחן את המשך דרכה. אלרון מחזיקה בחברה 70% ישירות ובשרשור דרך החברה הבת RDC. אלרון נסחרת בעקבות הירידה לפי שווי של 263 מיליון שקל.

פוקרד, המפתחת מוצר לאבחון מהיר של זיהומים, היא אחת משתי החברות הבנות של אלרון שסומנו עוד ב-2013 כמועמדות לאקזיט קרוב. זאת, לאחר שהחברה הגיעה להוכחת היתכנות לטכנולוגיה שלה, המאפשרת זיהוי וכימות של חיידקים ואורגניזמים אחרים תוך מספר דקות. היישום הראשון היה אמור להיות אבחון דלקות בדרכי השתן.

אולם, לאורך השנים נתקלה פוקרד בקשיים בפיתוח הגרסה המסחרית של המוצר, והיום ציינה אלרון כי לאור התמשכות פעילות הפיתוח של פוקרד (מבלי שהושגה פריצת הדרך הדרושה) הוחלט בינתיים לא לצאת לניסוי אלא לבחון מחדש את האסטרטגיה של החברה. נראה מן ההודעה כי פוקרד תמשיך לפעול כרגע על אש נמוכה תוך שהיא מנסה להתגבר על אתגרי הפיתוח, וכן תחפש לה אלרון משקיעים חדשים.

על פי מצגת אלרון למרץ 2019, עד היום השקיעה החברהבפוקרד 83 מיליון דולר (מתוך סכום כולל של מעל 130 מיליון דולר שהושקעו בה).

חברות נוספות מובילות בפורטפוליו של אלרון בתחום המכשור הרפואי הן בריינסגייט (בה מחזיקה אלרון 30%) וקרטיהיל (29%).

בריינסגייט עומדת להגיש בקשה לשיווק המוצר המוביל שלה, מכשיר לטיפול בשבץ מוחי. ניסוי שנערך במוצר הגיע לתוצאות גבוליות מול היעד העיקרי שלו אולם הוא השיג תוצאות טובות ביעד משני והחברה מקווה כי תוכל לקבל אישור שיווק על בסיס תוצאות אלה. קרטיהיל צפויה לסיים השנה גיוס חולים לניסוי שלה במוצר המחליף סחוס, וזאת לקראת פרסום תוצאות ביניים בשנה הבאה ככל הנראה.