לאן נעלמו הטיסות של וויז אייר לאילת?

הטיסות של חברת הלואו קוסט ההונגרית לנתב"ג ללו"ז החורף מופיעות באתר החברה, אך הטיסות לאילת - לא • האם וויז אייר ממתינה לראות אם מדיניות הסובסידיה תימשך גם בממשלה הבאה?

מטוס של וויז אייר / צילום: שאטרסטוק
מטוס של וויז אייר / צילום: שאטרסטוק

לאן נעלמו הטיסות של וויז אייר לאילת? בחורפים האחרונים מפעילה חברת הלואו קוסט ההונגרית טיסות ישירות מיעדים שונים באירופה לאילת. הטיסות נחתו עד כה בנמל התעופה בעובדה, ובחורף הבא הן אמורות לנחות בנמל התעופה רמון יחד עם טיסות הפנים שכבר הועתקו לנמל התעופה החדש.

הטיסות הישירות מאירופה פועלות בלו"ז החורף, כלומר בחודשים אוקטובר עד מרץ, כחלק מקמפיין החורף של משרד התיירות במטרה לעודד תיירות מאירופה באילת בחודשי החורף. התמריץ שחברות התעופה מקבלות הוא סבסוד של 60 אירו על כל נוסע שמגיע - גם אם הוא לא מגיע לאילת בסופו של דבר ועובר את הגבול למצרים או לירדן, וגם אם מדובר בנוסעים ישראלים שטסים לאירופה במחירים מוזלים מרמון.

חברות התעופה ובעיקר חברות הלואו קוסט נוהגות לפרסם את לו"ז הטיסות שלהן חודשים ארוכים מראש, בכדי לאפשר לנוסעים לרכוש כמה שיותר מוקדם (מבחינת הנוסעים מדובר במחירים מוזלים בדרך-כלל). אלא שטיסות וויז אייר לנתב"ג ללו"ז החורף מופיעות באתר החברה, אך הטיסות לאילת - לא.

האם וויז אייר ממתינה לראות אם מדיניות הסובסידיה תימשך גם בממשלה הבאה? בחברה טוענים כי "אנו מעריכים שהטיסות יהיו זמינות באתר החברה במהלך שבוע הבא". בשנה שעברה, בתזמון דומה של כחצי שנה לפני תחילת לו"ז החורף, הטיסות כבר היו זמינות ואף קודם לכן.

קמפיין החורף הגדיל את תדירות הטיסות מאירופה לאילת, מטיסות בודדות לשבוע עד ל-55 טיסות מיעדים שונים במזרח ובמערב אירופה. טיסות אלה מביאות לאילת כ-160 אלף תיירים. לפי התחשיב הזה מסבסד משרד התיירות בכ-10 מיליון שקל לשנה את תיירות החורף לאילת, ובכך הוא מאפשר למלונאים ולעוסקים בתיירות בעיר לשמור על מתח רווחים גם בחודשים החלשים יחסית.

נזכיר כי אילת נשענת בעיקר על תיירות פנים. לפי ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי, הסבסוד הזה קריטי לענף התיירות בעיר, ובכוונת העירייה לדחוף שהוא יימשך גם בקדנציה הבאה של משרד התיירות ושל שיעמוד בראשו - שכבר ידוע שלא יהיה יריב לוין.

עוד נציין כי בעבר התאחדות המלונות באילת השתתפה במימון הסובסידיה בחלוקה של 45 אירו על-ידי משרד התיירות ו-15 אירו על-ידי המלונאים. בשנתיים האחרונות משרד התיירות מממן את הסבסוד כולו.

יצוין כי גם הטיסות הישירות של ריאנאייר לאילת עלו לאוויר רק השבוע, בתזמון מאוחר יחסית ללו"ז הטיסות של החברה שמפורסם חודשים ארוכים לפני המועד.