אשדוד | בלעדי

יינות ביתן מקימה מרכז לוגיסטי חדש באזור התעשייה של אשדוד

המרכז הלוגיסטי החדש מוקם יחד עם חברת ניהול והשכרת הנדל"ן סאמיט, שרכשה את השטח ב–2017 מידי מנרב אחזקות תמורת 76 מיליון שקל והתחייבה להשקיע בפיתוחו 46 מיליון שקל • השינויים הפרסונליים בהנהלת הקבוצה נמשכים: מנהלת משאבי האנוש מיה גולדין תסיים את תפקידה

יינות ביתן תקים מרכז לוגיסטי (מרלו"ג) חדש באשדוד - כך נודע ל"גלובס". המרכז החדש שיוקם באשדוד צפוי להיפתח לפעילות במהלך שנת 2020, והוא מוקם יחד עם חברת ניהול והשכרת הנדל"ן המניב סאמיט באזור התעשייה באשדוד.

גודלו של המרלו"ג יעמוד על 13 אלף מ"ר בשטח כולל של כ-24 דונם ויפעל בנוסף למרכז הלוגיסטי שהקבוצה מפעילה בקיבוץ אייל, שהוא תולדה של עסקת רכישת מגה. עבור שירותי המרכז הלוגיסטי תשלם הקבוצה סכום של 11 מיליון שקל בשנה.

המרכז החדש ישמש כשטח אחסנה של כלל המוצרים בקטגוריית המצוננים והקפואים של הקבוצה, וממנו תיערך הפצה לכלל הסניפים שלה. עד לאחרונה המרכז הלוגיסטי הקיים של הקבוצה כלל גם את פעילות הפירות והירקות, אלא שזו הועברה לאחרונה לחברת ביכורי שדה דרום.

מדובר בנכס שרכשה סאמיט בספטמבר 2017 מידי מנרב החזקות בסכום של 76 מיליון שקל. במקביל לרכישה חתמה סאמיט על הסכם ארוך-טווח עם יינות ביתן, תוך שהיא מתחייבת להשקיע בפיתוח הנכס הקיים כ-44 מיליון שקל. עתה, לאחר שהתקבל היתר בנייה מהרשויות, תחל סאמיט בתהליך התכנון והקמת המרכז הלוגיסטי החדש בהתאם לצרכים של יינות ביתן. דמי השכירות שתשלם יינות ביתן משקפים תשואה של כ-9% על ההשקעה הכוללת, כך עולה מהדיווח של סאמיט לבורסה במועד החתימה על העסקה.

נחום ביתן כיוון דווקא לשותפות אחרת

עוד נודע ל"גלובס" כי בסוף 2018 בעל השליטה ומנכ"ל יינות ביתן, נחום ביתן, כיוון דווקא לשותפה אחרת עמה ביקש ביתן להתמזג בעסקה שכבר אושרה על-ידי הרשות לתחרות: חברת לוגיסטימן. לוגיסטימן בניהולו של רונן קקו היא חברה העוסקת בלוגיסטיקה ובמיקור חוץ לסחורות ומטענים. לוגיסטימן סיפקה שירותי אחסנה למפעל הבשר שבבעלות נחום ביתן - בסט מייסטר. בין לקוחותיה בתחום האחסנה נמנות חברות מזון רבות, כמו תנובה, פלדמן, בלדי, טיב טעם, סלטי מיקי ונטו.

אולם לפני כחודש השותפות עם לוגיסטימן התפרקה, ויינות ביתן הפסיקה להשתמש בשירותיה גם עבור מפעל הבשר. בניית המרכז הלוגיסטי החדש של יינות ביתן הוא חלק מתהליך אסטרטגי שמבצעת החברה בשנה האחרונה להתרחבות וביסוס התשתיות הקיימות שלה.

שינויים בהנהלה: סמנכ"לית משאבי אנוש חדשה

בתוך כך, מנהלת משאבי האנוש של קבוצת יינות ביתן, מיה גולדין, תסיים את תפקידה לאחר כ-6.5 שנים בתפקיד. במקום זאת תמונה דבורה מקסיק לתפקיד סמנכלית משאבי אנוש, מי ששימשה בתפקיד דומה בשטראוס ישראל במשך כעשור - כך נודע ל"גלובס". בכך תשלים הקבוצה רצף של שינויים פרסונליים בהנהלה שכלל כעשרה חילופים בתפקידי מפתח.

דבורה מקסיק / צילום: צילום פרג'
 דבורה מקסיק / צילום: צילום פרג'

גולדין החלה את דרכה בקבוצת יינות ביתן לאחר המיזוג עם כמעט חינם, הקימה את מחלקת משאבי האנוש ביינות ביתן, ולאחר המיזוג עם מגה מונתה למנהלת משאבי האנוש בקבוצה. מחליפתה, מקסיק, מגיעה עם ניסיון עשיר בענף המזון. כמו כן, בשנתיים האחרונות הייתה מקסיק מייסדת ומנכ"לית שותפה של חברת השמה המתמחה בגיוס והשמה של אוכלוסיות מגוונות בדגש על מועמדים אקדמאים מהחברה הערבית.

העזיבה הזו מצטרפת לשורת שינויים פרסונליים בהנהלת הקבוצה, שכללה גל של עזיבות וגיוס של מנהלים חדשים. במהלך השנה האחרונה הוחלפו סמנכ"ל התפעול במגה ומנהל התפעול ברשת יינות ביתן, סמנכ"ל השיווק, סמנכ"ל כספים, שני סמנכ"ל הסחר, סמנכ"ל המכירות ומנהל המרכז הלוגיסטי של החברה בקיבוץ אייל.

הצעדים הללו מתרחשים כחלק מהניסיון של נחום ביתן להפוך את רשת הקמעונאות שבבעלותו לקבוצה מבוססת ויציבה פיננסית וניהולית שתזכה לאמון של משקיעים פוטנציאליים, לאחר שבשנה האחרונה הוא קיים מגעים עם גופים שונים במטרה למצוא לה משקיע.