לקראת הנפקה ראשונית: גט הישראלית גייסה 120 מיליון דולר

סכום זה מצטרף לגיוס של 80 מיליון דולר שביצעה החברה בחודש יוני האחרון, ובסך-הכול גט גייסה 200 מיליון דולר לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר בסבב זה

מונית של גט / צילום: צילומים:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מונית של גט / צילום: צילומים: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

לאחר החדשות על אובר וליפט, חברת גט (Gett) הישראלית הודיעה כי גייסה 120 מיליון דולר בחוב ובהון, וכי היא מתכוננת להנפקה. גט לא חושפת את החלוקה בין שני אופני הגיוס בסבב הנוכחי, אשר מצטרף לגיוס של 80 מיליון דולר שביצעה החברה בחודש יוני האחרון, ובסך-הכול גט גייסה 200 מיליון דולר לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר בסבב זה. עד היום החברה גייסה 790 מיליון דולר.

גט הודיעה כי הגיוס יספק לה את המימון הדרוש לקראת היציאה להנפקה ראשונית. החברה הצהירה על כוונתה לצאת להנפקה בתחילת חודש מארס האחרון במייל שנשלח מטעם ההנהלה לעובדי החברה. ההנפקה צפויה להתקיים בסוף השנה הנוכחית או בשנה הבאה, אך עדיין לא נקבע תאריך יעד. 

גט הוקמה בשנת 2010 על ידי דייב וייסר ורועי מור והיא מספקת שירותי תחבורה על פי דרישה. מרבית הכנסותיה מגיעות מאפליקציית הזמנת המוניות שלה, מחציתם מלקוחות פרטיים ומחציתם מלקוחות עסקיים. בנוסף, החברה מספקת שירותי נסיעות שיתופיות לעסקים, וכן שירותי משלוחים.

בסבב השקיעו המשקיעות הקיימות בחברה בהם Access, Baring Vistok, MCI וגם קבוצת פולקסווגן. לפני מספר חודשים דווח בשבועון הגרמני דר שפיגל כי קונצרן פולקסווגן צפוי למחוק את השקעתו בחברת התחבורה השיתופית וזימון הנסיעות גט, מכ-300 מיליון דולר ב-2016 ל-18 מיליון דולר. זאת, בשל חוסר הצלחתה של גט לצבור נוכחות שוק משמעותית מול המתחרות הגדולות יותר דוגמת אובר, ליפט, דידי הסינית ואחרות. עם זאת, עד היום טרם התקבל אישור לדברים מפולקסוואגן או מגט. בהודעה שפרסמה על הגיוס הנוכחי, גט הצהירה כי הסבב בהשתתפות פולקסווגן מהווה "הבעת אמון" בחברה.

"לעומת חברות אחרות כמו ליפט ואובר, שעובדים רק לפי B2C , המודל העסקי שלנו מדבר במונחים תאגידיים אנחנו נותנים שירותים לחברות עסקיות זה מודל שהוא הרבה יותר רווחי ויציב" אומר מארק און, מנכ"ל גט ישראל, בשיחה עם "גלובס" . לדבריו, גט חוזה כי היא תהפוך לרווחית לקראת סוף הרבעון האחרון של 2019, כלומר שבניגוד להנפקות של ליפט ואובר, גט מעוניינת להנפיק כאשר היא רווחית.

כיום, החברה פועלת בשלוש מדינות באירופה: בריטניה, ישראל ורוסיה. גט מצהירה כי בכל אחת מהמדינות אלו היא הספקית המובילה של שירותי תחבורה על פי דרישה לתאגידים. און מספר כי גט משרתת למעלה מ-20 אלף לקוחות תאגידיים, וכמחצית מהכנסות החברה מגיעות מלקוחות פרטיים ומחציתן מלקוחות עסקיים. עוד הצהירה גט בהודעתה כי נתוני הצמיחה שלה ברבעון הרביעי של 2018, היו גבוהים ב-63% לעומת הרבעון המקביל ב-2017.

גט התמודדה עם תחרות קשה מצד חברות שיתוף נסיעות אחרות, מול שירות הזמנת המוניות שלה. לכן בתקופה האחרונה, היא נכנסה לתחומים נוספים שבהם התחרות מצומצמת יותר, דוגמת שירות השליחויות שלה, אשר מקורות אמרו בעבר ל"גלובס" כי שיעורי הרווחיות שלו גבוהים מאלו של הפעילות העיקרית של החברה. זאת אמנם פעילות מצומצמת, אבל היא מספקת לגט מנוע צמיחה נוסף.

גט עברה באחרונה תהפוכות רבות, ומלבד הדיווחים על אובדן האמון של המשקיעה העיקרית בחברה, פולקסוואגן, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה במחצית הראשונה של 2018 כי החברה נמצאת במו"מ לחיפוש קונה לכל פעילותה, כחלופה לאפשרות של הנפקה. באוגוסט אשתקד פרסמה חברת NAFTA, אחת המשקיעות בגט באמצעות קרן ההשקעות הרוסית "ווסטוק", דו"ח תקופתי ובו נתונים פיננסיים אודות גט, שבה היא מושקעת בשיעור של כ-5%. לפי הדוח, שווי השוק של גט נכון לסוף מרץ 2018 עמד על כ-1.4 מיליארד דולר. כלומר ששוויה עלה בסכום הנמוך מסכום הגיוס.